Bra flyt och basilusker.

Idag har det varit en riktigt skön dag som haft ett riktigt bra flow.
Trodde när jag slog upp mina ögon imorse att "idag-kommer-det-säkert-bli-en-sån-där-jobbigt-lååång-och-tråkig-att- inte-ha-något-att-göra-dag", men icke! Vad fel man kan ha ibland, å tur e väl de!
Den startade dock lite segt men sen rullade den på utav sig självt.

Eftersom jag inte  riktigt är hundra för att börja slita i vikter på gymmet ännu så har jag gjort av med min energi på annat vis. Som den husmor jag troligt vis kommer att bli då jag blir en gammal gumma visar sig bara mer och mer med åren.
Har jag inget att göra drar jag gärna fram alla påhitt av recept som jag samlat under mina dar, å dem är många!
Jag slängde ihop min hemmagjorda musli och skjutsa in den i ugnen för att torka med lite honung på för att få den sådär riktigt frasigt krispig och god medans markos favvobröd stod och jäste på en plåt vid sidan om.. Ja, allt ska helst göras samtidigt :). Så under tiden som brödet jäste och muslin började ta färg i ugnen sprang jag mellan tvättmaskinen , torka dammroåttor som hittan fram (igen), hängde tvätt, plocka ur och in diskmaskinen osv.
Efter att mina morotsbullar och muslin blev klar i sinsom tid drog jag på mig mina mjukisbrallor för att åka och handla lite mat till kvällen. Bafucin skulle också införskaffas till Marko som dragit på sig en elak förkylning. Ja, det är ju riktigt bra tajmat nu då jag ätit min sista penicilintablett.. "-KOM KÄRA BACILLER, KOM".. för nu är man ju inte EXTRA mottaglig för alla andra trevliga bacilusker som härjar i luften?!...eller så, JO.
A ja, det lär väl visa sig hur det slutar.

Väl hemma från affären och apoteket så hade jag självklart hunnit slinka in på Lindex (ända klädafären här ute i mölnvik centrum) och bokhandeln. Så jag kom inte bara hem med mat och bafucin. Det slutade med 3 böcker och och en drös med underkläder också...woops. Men är det något som jag brukar lyckas hyffsat bra med så är det att handla på rea, så det drog inte iväg allt för mycket som tur är :).

Efter att ha servat Marko med the´ och halstabletter mellan varven började jag förbereda dagens middag samtidigt som jag fägade håret :). Nu är man brunhårig igen. Marko pallrade sig upp ur soffan och drog igång bastun i hopp om att den skulle dra ur det onda (bacillerna) ur hans kropp (och min för den delen). Dock slutade han halvt mörbultade och nedbäddad i soffan framför tv:n, själv kände jag varken bu eller bä.

Vi är iaf mätta och belåtna efter en sjukt god middag,
så nu blir det "mys" med lite mera the´ och bafucin i soffan.

Ta hand om varann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0