Birka Paradice

Japp, det var där vi var fredag till lördag med Jobbet, mkt trevligt.
Hela worldclass Sverige samlades 17.00 på terminalen för att där ta emot hyttnyckel, lunch/middagsbiljetter och några specialtillverkade "tattoos" (även kallat gnuggisar) med vårat varumärke Worldclass på utav våra recp chefer.

Jag och My var lite småtrötta efter en hård dag på jobbet. Min dag slutade kl 9.00 och Mys kl 10.00, rätt skönt kan man säga :D
Därefter tog vi en promenad på en timme följt av lunch i nacka forum. Lunch? Snarare size "mellanmål". Vi beställde en hälsotallrik...in kom ett STORT berg med isbergssallad (den som består till 90% av vatten), på toppen låg några slizar med kyckling och någon tomatskiva. Med fortf kurrande magar gick vi vidare för att hitta något coolt klädesplagg till kvällen. My hittade två toppar och jag två par leggings. Sedan åkte vi hem till mig för att försöka softa och ladda lite energi, vi hade ju trots allt varit uppe sen halv sex på morgonen.
Väl hemma möts vi av Marko som sitter och njuter i solen på altanen. Vi tog ut några dynor och gjorde det samma. Jag sprang in för att göra min musli som vi skulle avnjuta lite senare, så när den väl stod i ugnen var det dax för en somrig drink som jag och My blev bjudna på av herrn i huset, kors i taket ;)

Lite senare kom Blomman och Tobbe trollkarl, pingismatcherna tog fart.
Kändes som man var 12 på nytt.
Där sprang vi runt runt som man gör då man spelar rundpingis.. (rumppingis?), kul som tusan!
Happ, så så mkt vila blev det.

Vi var dock rätt laddade och förväntansfulla ialla fall eftersom vår senaste kryssning var så otroligt rolig.
När vi kom in i hytten stod en liten flaska champagne och vänta på oss, trevligt trevligt! Å här hade man minsan kosta på sig, Tv och hela kittet på rummet, nice :)
Efter att vi lagt på sista toutchen på sminket gräver jag efter mina leggings i väskan, kul att man fick upp dem till typ rumpvecket...faaan, tur nog hade jag ett par extra som inte var av jeanstyg. Inna jag åla mig ur dem tyckte My att vi skulle ge det ett sista försök.
My: "Men jo jessica, det är klart du kommer i dem, sätt dig på huk så hjälper jag dig dra upp dem"... men nej, denna metod funkade INTE.
Efter problem 1 återstod problem 2. Vart är mina pumps?... NEEEEEEEEEEJ!
Klart jag hade glömt dem, klart inte hela kvällen skulle gå smärtfritt.
Tur var att jag hade en rätt allsidigt klädsel som skulle kunna passa till lite olika modeller skor, dock inte mina ordenarie, panik!
Jag sprang över till amanda och kattis, visste att dem INTE hade min strl men ändå..
Amanda: " Jag har dem här, men dem är lite stora, det är storlek 40"
Jessica "price the lord!"
Min kväll var räddad, puh.

Efter allt tumult skulle vi ses på klubben och möta övrig personal, där skulle kvällen börja med utmärkelser för det gågna året, 2008.
Jag och My fick stolta och HEEELT ovetandes gå upp på scen för att ta emot priset för Worldclass sveriges
Bästa PT-team,
jisses va skoj!
Där satt dem alla andra biffar till Pt.S med hakan hängandes i knäna, hehe. Tjejer kan dem med! :)
Så detta levde vi på resten av kvällen..och natten för den delen.

I det stora hela var det en lyckad tripp men dock inget som slog föregående.
Vi fick ialla fall dagen efter sitta ute på ett soligt däck och mysa av vårvärmen.

Lyckad helg?
Jajjemen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0