shopping

Idag är det regn, vilket vi faktiskt inte är så jätteledsna över...iaf inte Marko :)
Igår tog vi en rajd ner på shoppinggatan innan vi tog läger nere på stranden.
Vi var mkt skeptiska till vädret då vi kom ner, molnigt och blåsigt som fasen. Men rätt som det var så fanns det inte ett moln på himlen. Av erfarenhet så smorde jag in mig ordentligt med solskyddsfaktor medan Marko envisades med att köra utan, grattis.
Marko: "Jag behöver ingen kräm, min hud är härdad, jag blir bara brun"
Jessica tänker. "u wich!" men säger: "gnäll inte ikväll sen bara..."

Efter våran soldyrkning och lek bland mastodant-vågor knallade vi hem igen.
Senare drog Chrille och Marko ut på en jetskitur igen medans jag intog ryggläge i solstolen vid poolen innan jag skulle pallra mig ut på en liten springtur. Finns miljarders olika gator som ser exakt lika ut så jag höll mig till området och så långt jag kunde memorera :)


30min senare var jag lika blöt som om jag hade sprungit ett marathon. I hissen på väg upp till 32:a våningen står jag med två jätte(ursäkta)negrer,alltså muskelberg. Dem börjar skämta med mig om att jag förmodligen hoppat ner i poolen för att få folk att tro att jag varit och tränat. Jag skrattar och låtsas att jag e skithaj på det engelska språket, speciellt då dem börjar med sina slang. Då är det bara att skratta med och hoppas man nickar/skakar rätt på huvudet. Väl tillbax i lägenheten igen kan jag pusta ut.

Jag möter Marko som nyss kommit infrån jetskituren...

Marko: AJ aj aj!!!
Jessica:" Vad va det jag sa?"

Jag har en sån jäkla bra bild på resultatet av hans sol-BRÄNNA men kan dessvärre inte lägga upp den.
Det ser ut som han har ett par vita, och då menar jag verkligen VITA shorts på sig. Huden är sådär röd så att när man trycker på den med ett finger så blir det en vit fläck.

Middagen smakades av på "Bracilian tex mex" tillsammans med Chrille och hans tjej, riktigt bra käk.
Ät hur mkt du vill för 40dollar.
Man började vid ett bord med själplock, allt ifrån ostar, grönsaker, bönor, fisk, soppor,sushi osv. Därefter satte man sig till bords för att invänta köttet. Alla vid bordet hade en bricka med en grön recp en röd sida. Vände du den gröna sidan upp talade man om att man var redo för att bli serverad något av de gigantiska köttspetten som servitörerna sprang omkring med mellan borden. Spetten var lika stora som de som kebabrullarna i kebabbköken brukar rulla runt på. Det var allt ifrån lamm, oxfile, stek, kyckling, revbensspjäll och min favvo, deras egen "speciality", jäklar i mig vad gott det var.
Var du nöjd vände du den röda sidan upp.
Dock hann jag äta mig ganska mätt på en fisksoppa som även den var himelsk god.

Idag blev det shopping pga av regnet,

dock fick vi ligga och gotta oss litegrann i solstrålarna på em iaf.

Nu ska vi åka och ladda upp med skaldjur inför morgondagens fantastiska väder.

Mumma!

Kommentarer
Postat av: mor

Det måste vara ett himmelrike att få äta hur mycket man vill av det man tycker om. Skaldjur vet inte det jag.........Kommer Marko att sola imorgon med sin hetta på skinnet tro?./ Ha det gott Mor

2009-04-16 @ 09:30:19
Postat av: Wolfgang P

Kom vi inte överens om att du skulle ta det lugnt på semestern? = ingen löpning.Ha det nu lugnt å bra/Wolfgang.

2009-04-16 @ 23:00:16
Postat av: Wolfgang P

2009-04-16 @ 23:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0