Hund?

Får man kalla detta för en hund?

Fann denna lilla krabat inne i vårat personalrum igår, och jag höll på å dö av kärlek vid första ögonkastet!
Visst att nisse och Hugo är små och man är livrädd att dem ska hamna under fotsulan om man inte ser sig för. Men den här, den får man nästan inspektera med lupp och dessutom sitter den som en kung i skåran som bildtas i mitt armväck (armbåge). Det som gjorde mig fundersam var att den varken skällde eller hade en kropp som en hund. För visso är det en valp. Men den såg ut som en liten råtta med dunboll till kropp.

Att den gillar närhet var inge snack om saken. :)



Ja, närhet var det ja.. haha.


Meningen var att jag egentligen bara skulle springa in och hämta mina kläder och väska för en avfärd hemmåt då dagen var färdigarbetad, men jag blev kvar, säkert i en halvtimme för att beundra denna lilla skönhet.
Ägaren är Emil , platschef för värmdö.
Medans han kämpade så svetten lackade ute i gymlokalen satt jag och mös med hans ägodel samtidigt som jag satt och smed planer om hur jag skulle smuggla med nystanet hem. Dock inte så svårt om jag hade tordats, lagom stor för jackfickan. ;)

Nu vet jag vad jag ska säga när jag kommer hem...
Med lågmäld röst säger jag: "Maarkooo..." och så fladdrar jag lite med ögonfransarna..
Går det hem tror ni? :D

Kommentarer
Postat av: mor

Det var det sötaste jag har sett på länge. Hur gick det att flörta med Marko till en sådan liten söting, det skulle vara något!!!! Kram mor

2009-04-02 @ 22:07:01
Postat av: mor

Så söt så söt denna varelse var, en sådan skulle du ha, flörta på. Det blir en fin kompia till Nisse och Hugo. Kram Mor

2009-04-02 @ 22:11:09
Postat av: Lina

Jag ser det framför mig, kan inte vara svårt och få sin vilja fram du vet ju precis hur man ska göra ;-)

Kommer han aldrig kunna motstå.(Hoppas verkligen att du lyckas, ställer upp som hundvakt när som helst)

Kram Lina

2009-04-02 @ 23:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0