Vårstädning

Idag var det en sån där riktigt seg och långdragen dag på jobbet.
Vaknade sådär förskräckligt trött när klockan ringde. Så jag masade mig upp ur sängen och gjorde i vanlig ordning min superfrulle. Eftersom jag alltid (för det mesta) är ute i väldigt god tid så passade jag på att krypa ner i sängen under de 10 minutrar jag hade till övers innan bilen står med gasen i botten på väg mot jobbet.. Misstag!
Jag ställde om klockan till 10min senare och precis, ja precis då locken är på väg att slutas ringer klockfan... och hela dagen är förstörd. Så idag har jag gått omkring som en zoombi bland alla maskiner på jobbet. I hopp om att väcka hjärnan trycker jag i mig en kopp kaffe, hjälpte? nä-ä-ra.
Bara sju gånger sämre andedräkt och ännu ett misslyckat försök till att tro mig tycka om kaffe.
När väl dagen var över åkte jag hem för att avnjuta solen ett tag. Gud så skönt det var.
Jag slog på musik ut till alltanen, bäddade upp några kuddar och vips så sov jag. Så en powernap på 30min senare hade jag återfunnit lite energi.
I många dagar så här efter att snön töat bort har jag gått med ångest varje gång jag kikat ut genom
köksfönstrena (har mest sneglat och ignorerat)... För varje morgon har mina vackra bruna...gröna...?..(ögon) fått bländas en utsikt beskådandes en soptipp till trädgård rent ut sagt...Löv så man dunknar, möbler i o-ordning och lyktor och ljus överallt osv. Så när jag kvicknade till efter min powernap tog jag krattan under armen och sopkvasten på släp för att röja, göra en vårstädning!

Så nu ser det ju riktigt trevligt ut. Tänk vad lite möda kan göra!

Krattan fick verkligen göra sitt idag (även om det var jag som låg bakom krafttagen :)


Svårt var det dock då det blåste en del, hade man tagit ett kratt-tag var det två tillbaks, lite smått irriterande.
På tal om blåsten. Den hade dragit in i princip halva skogen under våra utemöbler.
Resultatet blev denna hög.

Nej. jag har inte räknat löven, även om det är något som jag skulle kunna få för mig att göra i brist på annat :D

Nu är det dax för sängen och smida lite planer inför helgen och nästa vecka då äventyret börjar.
Idag bokades biljetter till Miami och Las vegas, Here we come!!!!
Tjing!

Kommentarer
Postat av: mor

Det var duktigt jobbat.Ett äventyr lär det nog bli. kram Mor

2009-04-08 @ 14:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0