Detox

Efter en semester där sjukhusvistelse med mkt smärtstillande, 1 penicilinkur och 2 kurer voltaren (+ mkt pasta, vitt bröd, salt och expresso i en vecka i italien) legat i spetsen så tyckte jag att det var dax att göra en rensning av kroppens påsamlade gifter.
Dem har säkert legat där inne i mig och gottat sig en längre tid.

Detox är jobbigt, det tar på psyket och inte minst fysiskt.
Plötsligt känner man sig som 80 bast igen, trött, ont i huvudet ,tål inte värmen, yr, ont i kroppen...MEN! herregud vad gott jag sover. :)

Jag känner mig ju inte allt för överraskad av symptomen som uppkommit då man bara stoppar i sig godsaker som dessa..

Bönor och ärtor...

Frukt och grönt..

Färska kryddor..

Eller som idag då det bjöds på delikata rödbetsbiffar med ugnsbakade rotfrukter..
Mumma va? :)

Marko har oxå hakat på detoxen...försöker iaf.
Träningen har han tagit tag i ordentligt nu, kul kul kul!
Vi hann med en morgonprommis, 1 timmes tennis och därefter 30min styrka idag.
Efter all motion skrek inte direkt kroppen och hans yra huvud efter maten här ovan, så han slängde i sig 2 mackor och skrek av glädje.
Väl dax för delikatessen på tallriken så måste jag faktiskt säga att han höll rätt god min.. "mm ja, det här var helt ok".
"Å kul"  tänkte jag.. Han försvinner ut i köket och jag tror mig höra det berömda prasselt i brödkorgen...mkt riktigt så står han och brer två smörgåsar till...ihopp om att jag inte skulle höra. Osis att jag precis var på väg ut i köket efter honom, got ya! haha. Fast det var han värd idag så som han slitit.

Märkligt nog känns det verkligen som om det är något som är på väg ut ur kroppen..nästan så att man känner sig lite lättare och renare. Sen om det är kilon i form av muskelr, fett, vätska eller gifter som avdunstas är en annan fråga :)
Kör bara drygt 1v så det är bara 3dar kvar.

Kämpa, kämpa!
Nu lite fruktsallad..mmm....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0