Magkatarr

  • Smärta eller obehag i övre delen av magen
  • tidig mättnadskänsla när du äter
  • hungersugningar i magtrakten
  • känsla av uppkördhet
  • illamående och rapningar
  • halsbränna, som egentligen är ett eget tillstånd, men ibland kan vara ett delsymtom vid dyspepsi.

  • Magkatarr.
    Ja, och mycket riktigt, detta lider jag av till och från. Och nu är det TILL.

    Det är närmare bestämt punkt nr 4 som berör mig mest.
    Känner ett total stopp högt upp i magtrakten och en känsla av att nyss ha blivit träffad i mellangärdet bara man petar i det området, irriterande.
    Inte nog med att man "känner" sig uppkörd, man ser dessutom uppkörd ut...eller nä...snarare uppsvullen.
    Stod i dag i gymmet under tiden ja körde en kund och tittade i en av salens alla 1000 speglar och kunde inte slita blicken från mitt eget mittparti. Vred jag mig i profil skulle jag själv gissat på att jag var i 7:de månaden. Som tur är så kan jag ju lugna mig själv genom att  intalande förklara för mig själv att så inte är fallet, utan att en viss envis Magkatarr orsakat den icke välkomna bulan på magen.

    Efter lite varmt the´ blandat med lite medicin al a Jessica (bananbit och chokladbit :) känns det nu lite bättre och det är dax att sussa.

    Ska drömma mig tillbaka till magens utgångsläge.

    Yes please!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0