Back to reality

Jahapp... då var man tillbax i tråkstockholm, förvisso lagomt kallt men vi har verkligen blivit bortskämda med riktigt härlig natur och otroliga upplevelser.

När jag landade i Skellefteå runt 10-tiden i torsdags fm hade jag verkligen längtat efter lugnet som skulle omfamna mig efter att planets hjul slog i backen.. Lugnet? vart fanns det?
Jo jo, visst e folket minst sagt lugna upp över, men själva melodifestivalköret var heeeelt hysteriskt.
Artisterna hade dagarna fullspäckade med intervjuer, rep, foto och filmning från 7 på morgonen till sena kvällen.
Å här kommer jag för att få mig en välbehövlig avkoppling efter minst sagt hektiska dagar på jobbet i fjollträsk. :D
Ingen ro ingen vila.
Så uppe med tuppen var man, ville ju inte sova bort dagen heller då vi bjöds på oförskämt mycket sol , snö och massor av minusgrader, härligt.
Vi hade som mest 26minus vilket Marko konstatera genom komentaren "Shit, det är så kallt så att näshåren förfryser.." scary! :)

Under torsdagen så var det mest genomrep hela dagen inför lördagens delfinal. Lite tråkigt att se hur tv går till egentligen. Mer fusk än du kan ana. Trots det så sliter alla inblandade hårt och inte så som många tror, att dem lever ett liv som "dans på rosor". Om någon artist skulle fråga om jag ville byta plats med dem skulle jag rakt av säga nej. Självklart skulle det vara lockande att få leva på det man tycker är allra roligast, men det många glömmer är att det finns en rätt grym baksida med allt "glamour"....;media.
Varje minut, sekund och steg dem tar måste dem vakta sin tunga för att inte en slug räv till journalist står med stort öra eller ett stativ förberett bakom knuten. Även om man inte skulle uttala något allvarligt så tolkar dem ens ord efter hur dem själva skulle vilja höra dem... tragiskt, men sant.
Stjärnan måste alltid gå med ett smile på läpparna och finna dig i bestämda schemaupplägg osv. Fritid är inte så mycket att hurra över, för med den utnyttjar dem mest att försöka jaga ikapp bortsprungen sömn. Låter kul va?

I fredags hann vi iaf med ett äventyr utöver det vanliga mellan alla inbokade möten och presskonferenser.
Vi skulle få köra rally ute på isen.....med porsche-bilar!
Först fick vi åka med en fd rallyförare i denna orange porche, Herre jävlar vad fort det gick, men säkert körde han iaf.
200km/h kom han in i ställ i kurvan.


Därefter fick vi köra dessa vita porsche-bilar själva.

Jag fick beröm av lappgubbarna som sa; "du ha tjört mycke´bil va?"
Även om jag inte kom upp i 200 så var jag iaf uppe och nosade i 120km/h.
Körde bara 2 varv, så hade man fått legat och nött lite till på banan hade man vågat på sig några kilometer till i timmen. :)
Kul, kul kul kul.

Måns Zelmerlöf var där dagen innan oss med sitt team.
Dock fick inte dem köra skönheter som vi utan modellen under.... (ha ha)


Medan vi var ute och lekte på isen så förbredde en lappgumma lunch bestående av älgbiffar med stekt potatis och wookgrönsaker. Att dricka var självklart lingondrickan det ultimata.


Det var i denna kåta som vi åt.

Marko passade på att vila sig på en av renfällarna som låg runt elden. Han fann verkligen sitt lugn och bad lappfolket att glömma honom kvar där ute i skogen.
-"Låtsas att ni inte ser att jag ligger kvar här, sen kan ni råka droppa nyckeln i djupsnön där ute och finna den åter lagom tills på lördag kvälls efterfest, deal?"
Dock vafr inte hans managers så pigga på den iden...
Tidspressen var knapp, så några minuter senare så befann vi oss på torget för att göra lite reklam och signering.
Sen var det åter dax för genrep.

Lördagen var kommen och Marko var mer nervös än någonsin.
Trots en sjätteplats så är jag mäkta stolt över honom då´han genomförde numret med bravur efter att haft tokångest efter mindre lyckade genrep med krångel av hörsnäckor som var ett måste.
I vanliga fall brukar han gigga med monitorer på scenen men det fick man inte här, inte på melodifestiovalen inte.
Så då var det bara att gilla läget och hoppas på det bästa.
Även om Heat och Måns var grymma båda två så var Marko självklart min favvo iaf.
Numret gjorde han klockrent, precis som det skulle vara så han var nöjd i slutändan.
Startfältet var grymt och likaså efterfesten :)
Viggo (mannen som brann) blev av en liten kändis han oxå.
På festen minglade han friskt och bjöd alla medverkande på hans sköna garv. ( Låter typ som en glad get med ett ibland avslutande grymtande som en gris.)

Idag är jag tröttare än tröttast, ligger nog minst ett dygn back på sömn, vilket känns.
Viggo och Marko e svaga efter lite för mycket förtärd vuxendricka under gårdagens kväll.
Som tur var så kom jag och Marko med det tidiga flyget hem idag medans viggo bestämde sig för att ta tåget hem....tåg? Jo men visst sitter man hellre på ett guppande tåg i 12 timmar istället för på flyget i 55min?...speciellt då man e bakis va?
Förvisso är han flygrädd och ångesten växte på sig isamband med att alkoholen försökte tränga sig ur porerna.
Undrar vart han är nu, i sundsvall kanske? medans vi här hemma ska börja tillaga en mumsig köttförssås.

-Trevlig resa viggo och smaklig måltid jessica och marko!

jessica och marko: tackar!
Viggo: spara lite köttfärssås till mig!

;)

Kommentarer
Postat av: faster cc

åååh va mycke kul ni har haft, önskar man fick va med på ett hörn :)må så gott!

Kram kram

2009-02-16 @ 09:06:47
Postat av: Jessica

Hittade hit genom Markos blogg. Måste säga att du skriver väldigt fängslande och välformulerat.

Kul att Marko verkar ha träffat en så go och vettig tjej.



Ha det gott!

Jessica

2009-02-16 @ 18:43:48
Postat av: Anonym

Till Jessica: Tack snälla för det fina orden! :) /Jessica

2009-02-16 @ 23:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0