Nedräkning

Idag avverkade jag dryga milen på löpbandet, cykel och rodd. Enbart på vilja skall tilläggas.
Med enbart frukt och grönt och några nötter i omlopp så var krafterna slut efter 5 min.
Men envis som man är så tog jag mig igenom min 60 mins träning.

När jag väl var färdig kände jag mig halvskakis i kroppen och lite småyr.. (konstigt?)
Så jag bröt mot detoxens regler..
Kroppen skrek efter protein (som förtärts minimalt i veckan) men mest snabba kolhydrater som den varit utan till större delen av veckan (efter träningspassen) så jag hafsade åt mig en ny sorts proteindricka som fanns i gymets kylar.
Allt som talar emot en detox fanns såklart med i denna dryck.
*E-ämnen
*Suckralos (sötningsmedel)
*Färgämnen
*Mjölkprotein...
"Varsågod, får det lov att vara lite gift på flaska?"
Grattis jessica, allt skit man kan tänka sig i en och samma flaska, mysigt.
Till denna läckerhet passade jag på att mätta kroppen med lite fruktsocker oxå, så en banan slank ned den med.

Och tro mig, det drog ordentligt i käkarna då denna SÖTA dryck välkomnades in i munnen min.
Riktigt otäck och främmande..Hua.
Man ser dessutom här på bilden hur kraftigt färgämne det var i den, vägrar till och med att lämna flaskans väggar...
Även om inte jag själv njöt till fullo av den så tackade kroppen för tillskottet iaf.
Det känns verkligen att det har varit en rätt tuff vecka med mycket jobb, samt dykarkurs och planering för nya gruppträningspass m.m.

Så ikväll bestämde jag mig för att smyga igång med lite extra kolisar....något så exotiskt som bönor kom att göra mina grönsaker och laxbit sällskap på tallriken.

Så Så tråkigt ser det väl ändå inte ut?
Dessutom var detta det godaste på läääänge.
När man ser såhär på bild vad det egentligen är jag äter så ser det riktigt frestligt ut. Men dock räcker inte dessa kolhydrater (i grönsaksform) till. Speciellt inte då jag under denna period både tränar (dock rätt lätt mot vanligt) och har det fysiska jobbet jag har.
Hade jag varit en "vanlig dödlig" hade jag förmodligen inte gnällt då denna mat är utomordentligt super, i princip helt felfri för någon som inte har ett så aktivt liv.

En sak bara.
När är man avgiftad egentligen efter en sådan här kur?
För inte har jag blivit någe piggare eller fått frächare hud som den utlovar.
Fast logiskt sätt kanske man blivit av med alla gifter då man skiter grönt? :D
 
Förstod dock innan jag utsatte mig för detta att det inte skulle ge så enorma resutat på mig då jag redan från början äter så pass bra som jag gör. Men mitt syfte med kuren var enbart att ge kroppen en chans att göra sig av med slagg och "gifter" som bildas då man tex ätit mycket mediciner som jag gjort på sista tiden (efter lunginflammatiner och astma). Så jag hoppas att det gjort någon nytta invändigt iaf ,även om jag inte känner och ser så stor skillnad utvändigt....
Eller känner jag mig trots allt lite piggare allmänt kanske?
Mja...jo det gör jag nog :)
Något jag reagerat på är iaf att jag känt mig stark, träningen har gått förvånadsvärt bra trots den "lilla" energin kroppen haft att spela med.
Marko däremot har tappat dryga 5 kilo på 5 dar! Så visst kan denna kur göra underverk med vissa.
Imorn är det tack och lov sista dagen på plågeriet och vi båda har börjat nedräkningen.
Det första som står som prio ETT på min lista i matväg därefter är en smörgås (mitt eget bröd) med ägg och kaviar tillsammans med ett stort kallt glas mjölk. 

Gudars vad gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0