Positivitet topp 10

1)  Jag måste ju ha världens roligast jobb. Om jag vill kan jag bestämma att alla mina kunder ska leka "kull" med mig eller tja.. eller varför inte "hela havet stormar".

2)  Att träna måste ju vara det roligaste som finns (enligt min mening). Den ger dig inte bara en hållbar (hos vissa..), stark och uthållig kropp, samt ett snyggt yttre (troligtvis..) med ett bättre självförtroende..
Den ger dig även en fantastisk träningsvärk som gör en halvt invalid.
Har ni aldrig upplevt den grymma träningsvärken  i benen då man blir tvungen att halvt slänga sig ner på toastolen för att nedbromsningen ner till ringen gör så förbannat ont? samtidigt så får det inte gå för fort ner heller om man dessutom har värk i skinkorna..Men träning är bra, ska man vara fin får man lida pin ;)


3)  Marko- världens bästa. Dock får man nog leta ett bra tag efter någon som är mer ouppmärksam som han. Vore ju trevligt att få en liten kommentar då man kanske möblerat om hela huset eller förberett en överraskning som är mening att man ska lägga märke till.. hallå ja?

4)  En kreativ hjärna är jag glad över att jag blev tilldelad vid födsel, utan den hade jag nog inte överlevt....hmm..å andra sidan, vem hade gjort det?


5) Nisse och hugo. Dessa små krabater finns alltid vid ens sida...eller ja..nästan alltid. Man är väl inte tokpoppis då man tvingat in dem i en dusch. Men hivar man ner en bit korv eller ost åt dem efteråt så är man bästisar ganska snart igen. Tänk om man kunde göra så med en människa oxå.. gu så lättsamt det vore.


6) Bilen är väl en fiffig uppfinning!? Vad vore vi utan bilen. Tänk själv vilken rabalder det skulle bli ute på gatorna med allt dessa folk som i dag färdas i våra plåtburkar på hjul. Rödljusen skulle göra en vansinnig. Speciellt om det står en segstartad pensionär med rullator först i kön, som dessutom måste ta sig upp från den lilla paus-avlastnings-"pallen" i mitten av hjälpmedlet som hon satt sig ner på för att vila en aning på.. och inte nog med det, DÄREFTER måste hon hinna göra en 180 graders vändning innan hon kommer iväg...
Å när hon väl bökat klart och gjort sig redo skulle det hunnit blivit rött igen..

Klicka för att se nästa bild

7) Pengar är ju roligt. Synd bara att dem försvinner lika fort som dem visar sig..

8) Probelm....är väl till för att lösas? Tänk om man hade ett problemfritt liv.
A men kom igen! Hur trist vore inte det?.


9) Vänner och familj. Finns alltid i vått och torrt, och tur är väl det, gudars vad tomt det annars skulle kännas.
Jag: "hur mår du idag jessica? jo tack bra.." snacka om skitzo-varrning..


10) Livet. Vad vore livet utan livet? Typ inget va? :D


Kommentarer
Postat av: Mysan

Imorgon leker vi hela havet stormar..du och jag:-)på jobbet!

Puss och godnatt!!

2009-02-19 @ 21:44:31
Postat av: Nellie

Hej jessica,

kan du skriva recept på det goda brödet du hade bakat till 30 års festen? :)

2009-02-23 @ 17:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0