Ett händelserikt 2008

Jag satt och funderade här i dagarna ( får ju mycket tid till sånt nu då jag ligger hemma och tycker fortsatt synd om mig själv här i sjuksängen) om att: "Fasen vad det hände grejer år 2008." Nästan lite för mycket för att verkligen kunna ta till sig allt på en gång och njuta av det just då. Såhär i efterhand inser jag iaf att jag fått vara med om mycket.


1) Januari: Året fick en bra början då jag träffade min underbara stjärna i början av året . Dr Mugg.



2) Februari: Jag och syrran åkte med mormor och morfar till Thailand i 2v vilket kändes som 2år. Nästa gång reser vi nog ensamma..
jag å syster i thailand


3) Mars/April: Ett flertal resor med marko som giggade en hel del med "smalare än tord" runt om i landet. Gud vilket härligt gäng och jesus va grymma dem är! (Mycket gud och jesus nu va?)




4) Maj:
Här började en lååång diet att ta sin början. Bara 4månader kvar..
Följde även med Marko på ett gigg till Mallis.


5) Juni: Vi hade en fantstisk midsommar här ute på Ingarö med goda vänner. Marko gick en match mot Robin Borg. Gissa vem som vann?..


6) Juli: Här började mina Lungor knasa. Första Lunginflammationen. Kom ihåg att mitt liv rasade samman för ett tag då en inplanerad (endast 2 veckor kvar till målet då sjukbeskedet kom) tävling gick åt pipsvängen... Men nu fanns bara fokus på den stora debuten i Athletic ftness SM. Bara 2 månader kvar av deffen....

7) Augusti: Denna månad blev istort sett rehab för min del pga av lunginflammationen. Blev tvungen att släppa deffen och bara ta det lugnt. Åkte till Gotland för att umgås med Marko som jobbade på Burmaister hela sommaren.
Gotlands kullersten.

8) September: Debut i Athletic SM. För att vara nybörjare och endast tränat gym seriöst i ca 2år så var jag nöjd med mina prestationer och min 4:e plats.
Glad att dieten var över.
Denna månad var vi bjudna på ett så ofantligt oerhört stort och påkostat bröllop utan dess like. Det tog plats i Marbella i Spanien. Det var nog ingen som anade vad som komma skulle. Såhär i efterhand kan nog de flesta av oss 300 gäster som var bjudna konstatera att vi nog ALDRIG kommer få uppleva en sådan tillställning igen. Det kändes som att vi flög in i en drömvärld där vi i 4 dagar blev serveade och uppassade dygnet runt. Inte nog med att vi bodde i en tvåvånings svit med jacuzzi uppe på taket så var dagarna planerade in i minsta detalj med händelser och äventyr som kommer bli svårt att glömma.

     

9) Oktober: Efter Marbella-vistelsen fick jag ett samtal där man frågade om jag ville följa med en alpin slalomklubb ner till alperna för att coacha ungdommar. Jag tackade ja. Så medans Marko var i Jamaica åkte jag till Österrike för att få bli påmind om hur kul det faktiskt är att åka skidor! 
jag sliter i österrike medans marko  vilar i hägmattan.


10) November: Grattis Jessica 25 år! Hade en helt totallyckad födelsedagsfest med nära och kära. (Finns ett tidigare inlägg om den) Jag och syster gjorde även en syskontatuering. Fick den i födelsedagspresent.




11) December: Både november och december månad hade jag otroligt mycket att göra på jobbet. Enormt tryck vilket var kul. Träffade Markos mamma för första gången (Vilken härlig människa säger jag bara!). Hon hann inte mer än att komma ner hit till stockholm för att fira jul med oss innan hon började tjata om att hon längtade hem till Kramfors igen. Men jag förstod henne, en jul utan snö är ju skittråkigt! I och med att jag själv bott i Sollefteå i 4 år (ligger 4 mil från kramfors) så hade vi lyckligtvis mycket att prata om. Julen var verkligen en jul att komma ihåg. En jul utöver det vanliga. Inte alla som hamnar hos björn borg på ett glas champagne :) eller får ett dykcert med falfri destination i julklapp!

 björn borgs lya. boken


Så visst var år 2008 ett händelserikt år.
Inte sant så säg?  
2009 kommer inte bli så dåligt det heller... ;)



 


Kommentarer
Postat av: mor

Oj oj oj .... vad du har fått vara med om mycket. Undrar vad som komma skall under 2009. Det viktigaste är att du blir frisk. Kram mor

2009-01-12 @ 09:36:14
Postat av: Malin

Helt klart så åker vi helt själva nästa gång!! Inte en resa till med morföräldrarna :) skulle nog bli lite för mycke!!! Puss puss

2009-01-16 @ 13:01:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0