jobb jobb jobb

Jajjemensan, precis det mitt liv kretsar kring just nu. Faktiskt roligare än på länge vilket gör att det går som en dans.
Igår avverkade jag mitt härliga 12-timmars pass, dock kändes det turligt nog bara som typ 8 timmar,skönt!
Dagarna bara swichar förbi och snart är det helg igen, trevligt.
Då vankas middag med jobbet på lördagen vilket passar utmärkt då Marko och grabbarna ska ha tipslördag (och kväll).
Där skulle det förtäras öl med hemmagjorda hamburgare till poker och då självklart tips (fotboll?).

Markos uppgift skulle bli att fixa hamburgerbröden....-"jessicaaa"............snälla rara?...
Jo ra, visst kommer jag ha ett finger med i baket ;)
Gott hembakat bröd 

På tal om hembakat, konstiga dieter, E-ämnen osv...
Vad är det som händer med människan i dessa tider?!
Är det inte hjärnblödningar så är det hjärtattacker, och då snackar vi inte om offer som gamlingar som knappt minns vad dem heter och får kisa så att rynkorna knöglar i hop hela fejjan för att tyda ett ord i tidningen. Nej, nu pratar vi ungtuppar i åldern 30-35 (ungefär). Konstigt att man blir nojjig vid minsta lilla ovanliga signal kroppen ger ifrån sig?

Som idag, under ett av mina PT-pass med en kund så faller han plötsligt ihop under ett knäböj. Han landar sittandes på golvet och kramade om huvudet. Hängde inte riktigt med på vad som hände... "vänta nu...slog han i huvudet?" Ja, det var min första tanke. Så var dock inte fallet. När han tog i på uppvägen av knäböjet tyckte han att det kändes som om att hela huvdet sprängdes... :S Har tydligen hänt flera gånger då han lyft tungt på jobbet. Jag beordrade honom att uppsöka läkare innan nästa träningstillfälle.
Man har många gånger som PT tänkt tanken OM.
Tänk om det någon gång skulle inträffa ett svårare olycka eller någon typ av anfall under ett träningspass, snacka om att känna sig skyldig.... uh...hemska tanke. Men som sagt, tyvärr verkar det vara lätt hänt och allt mer vanligt med hemska sjukdommar, virusar och bakterier numera. För visst har det blivit lte av vardag med alla dessa problem..
Vart är vi på väg? och vart kommer alla motgångar ifrån? Kan alla choserier om kost och träning vara en av orsakerna till alla hälsoprobelm? -Hjälp.

Eller har man bara blivit så otroligt medveten om allt så att det tillslut går "over the line"??
Som Marko. Mannen som gått och småätit mackor med mycket smör och salami har till och med börjat reagera och tänka till. -"Darling, du skulle inte köpt boken."
Här om veckan så köpte han boken "Den hemliga kocken"

Här redogör man allt vad dagens matindustri prackar på oss och består av.
Hur mycket skit man egentligen stoppar i sig och HUR mycket som producenterna blåser oss konsumenter. Helt otroligt.
Visste ni tex att den "äckta" vaniljen i glass (även de största kända märkena) och andra vaniljprodukter inte använder sig av "äkta" vailj som dem utlovar?
Nej, här får vi till 80% avnjuta det konstgjorda ämnet "vanilli" (som många av oss svensons trooor är vanilj) som man framställer av granröta, dvs rutten gran. Detta ämne finner man oxå i kodynga. Grattis.
"Någon som är sugen på att avsmaka lite kodynga?"
Fast vad är det man säger? "Lite skit rensar magen"

Nog om Ångest.
Marko har fått en lånebil i ett helt år i utbyte mot nåt jobb han gjorde med nissan. Notera det där lilla retfulla ordet där i början av meningen... han har fått en bil. Jag kan väl oxå ställa mig och sjunga en låt, ta emot aplåder och skriva min signatur några gånger i utbyte mot en bil. Någon som är intresserad? :P


Tråkig? Inte direkt.
Fast hallå ja!? Jag lääär ju paxa skönheten som står där bakom (en luxus) för ett tag (smaaart :D ). Om inte annat så får jag väl nöja mig med att få sitta i passagerarsätet....eller i baksätet och dofta på det nya lädret.. lyllos mig.. :)

A ja. Nu skriker maggen på käk..
-Kommer!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh vilken tur att jag hittade hit!!!! Det var länge sedan jag har skrattat så mycket, så högt. Du är fantastiskt bra på att skriva! Det är otroligt kul att läsa, gillar sepecielt avsnittet om nyår ;). Skönt när man inser att man verkar tycka på samma sätt.

Kram Lina!

2009-01-29 @ 20:14:59
Postat av: Anonym

Till Lina: Kul att du gillade bloggen. Var riktigt kul att se dig idag igen. Måste ta nån middag ihop snart med lite vin och skitsnack. Saknar nyåret ;) Ha en fortsatt bra kväll. Kramen

2009-01-29 @ 21:40:26
Postat av: jessica

Till Lina: Kul att du gillade bloggen. Var riktigt kul att se dig idag igen. Måste ta nån middag ihop snart med lite vin och skitsnack. Saknar nyåret ;) Ha en fortsatt bra kväll. Kramen

2009-01-29 @ 21:41:24
Postat av: Lina

Ja det var verkligen jätte roligt att träffas igen, bored bli lite oftare, det får vi se till!

Middag, vin och skitsnack låter som ett mycket vinnande koncept;) Vi kan ju inte vänta på att det ska bli nyår igen, vi får ha lite mini nyår emellan.

Kram Lina

2009-01-30 @ 19:29:24
Postat av: Mysan

Heeeej!

Har nu skrivit ihop vårat pass i word och mailar dig det snart. Hur blev bröna+;-)?Jag glömde köpa jäst till mina bullar, skit. Men jag fastnade i mitt låtskrivande och skrev sitället klart en låt:-) Mår som en drottning nu.



tusan vad smidigt det gick idag med passet förresten! Vi är ju en strålande duo!



ha nu en mysig kväll, jag är emsam...med Skorpan, men det är lite mysigt ändå.



LoveU

Myyyyyyyys

2009-01-30 @ 19:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0