Naturliv

Idag startade dagen med ett hårt men mycket skönt gympass. Idag fick jag även med min andra hälft. Stackarn kommer ligga halvt förlamad i sängen imorn likt som jag. Man känner verkligen hur fort musklerna slappnar av då man vilat från träning en längre tid. Ehm... kom på mig själv. Känns det obbigt för mig? Hur känns det då för marko, måste fråga..
Jag har iaf inte direkt tappat någon muskelmassa men den snarare lägger sig i "lä" för att sedan dra på sig en ordentlig träningsvärk vid det första återupptagna träningspasset.
Så här såg ryggtavlan ut för drygt 2 månader sen, helt ok ;)
Så här såg ryggen och magen min ut för drygt 2 månader sedan, helt ok ;)


Har alltid varit ganska smärt och smidig i kroppen och har väl på senare tid insett att jag har en ganska bra kropp som gillar att bygga muskler. När man väl börjat med muskelbyggning, eller för all del: TRÄNING, och därmed får resultat är man oftast fast. Som i mitt fall då jag från en ganska så okunnig gymråtta utan några som helst definierade muskler (dock starka från skidåkningen) på kroppen fann nyfikenheten och motivationen för gymets tillgångar har jag nu stenkoll på hur min kropp fungerar med olika träningsmetoder och i olika situationer. Kroppen är ett otroligt instrument som kan formas på all världens olika sätt, bara man har rätt kunskap och om inte ännu bättre, har erfarenheten. Alla är vi olika skapta och har olika förutsättningar utifrån genitik m.m. Vissa metoder fungar inte på alla, på vissa bättre och på andra sämre. Men någonstans där ute i stora vida kunskapsvärlden så finns en metod för oss alla för att  nå våra mål, vare sig det är inom träning eller ren kunskap. Oftast är viljan A och O för att lyckas komma dit man vill. Är  man nyfiken, envis , målmedveten, diciplinerad och då har viljan rätt fram så kommer man oftast väldigt långt.

Som idag. Idag kom vi väldigt långt med våra långfärdsskridskor. :) Från att igår ha varit dryga 200m från havets iskant var vi idag bara 100m ifrån, kenny skulle naturligtvis åka längst fram. Han stod väl en sis sådär 50m från kanten till slut, farligt!
Men med solen skinandes på oss och med ett helt fantaskiskt skridskoföre hade det kvittat om någon av oss druttat i, bara vi fick utmana ödet lite grann :)

Här nedan kan man se havets öppning bakom mig och marko där det inte hunnit frusit till is ännu.


Dagen var som sagt helt helt supermysig!

Kenny hade slitit hela morgonen med att göra en ordentlig matsäck att ha med oss ut på vidderna.
Han hade gjort skink,ost och patanegrasmörgåsar med varm choklad och vispgrädde. Några burkar julmust slank också ned. Jag hurrade för den varma chokladen, riktigt god! Efter fikat gav marko upp och åkte in för att koppla in det nya buzz-spelet medans jag och kenny beslöt oss för att bara ta 1 runda till ut mot havet. Precis som en 6-åring så var han ju bara tvungen att testa om inte isen skulle bära honom en liten bit till ut mot havskanten. Jag började förbrilt planera hur jag skulle hala mig fram på mage för att rädda honom sprattlandes ur isvaken... uh.. hemska tanke!
Tur att Kenny gav oss en demonstration igår om hur man bär sig åt med ispiggarna IFALL man skulle braka igenom isen. Tack kenny!


Ser att Marko intagit fosterställning i soffan. Jag ska krypa ner en stund jag med, sen blir det Markos suveräna köttfärssås med chilipasta, gott gott gott!

Simma lugnt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Fan Jessica! Att ni vågar!!! Aldrig att jag skulle ge mig ut på isen sådär, och INTE så nära kanten dit det inte är is!! Puckon... ;)



Vi sitter också och spelar Buzz här hemma..hehe =) Och kör ABBA-singstar, Mattias blir arg för att han aldrig vinner... well what can I say?! ;)



Ser fram emot helgen om det blir nåt!

2009-01-04 @ 21:57:05
URL: http://theresesandas.blogg.se/
Postat av: Therese

Bra bra! Imorgon ska jag åka till Tullinge och försöka få iordning lite på filmerna. Ska vi komma till er i helgen då eller? Just det! Kom på att vi nog behöver en gammal VHS-spelare för att kunna se de som ligger på VHS-band.. hmm, äger du en fungerande sådan?! inte jag tror jag... =S

2009-01-05 @ 16:07:43
URL: http://theresesandas.blogg.se/
Postat av: Petra

Dra mig baklänges!! Jag tror dom har växt sen sist jag klämde på dom du!! Man får väl va glad att man haft förmånen att massera dessa fantastiska muskler under ett års tid! Du är verkligen en inspiration för mig hjärtat..det ska du veta. Det tar bara en gammal kärring som mig lite lång tid att komma igång.... Jag har ju i alla fall börjat träna... alltid något! Om fläsket minskar på köpet är jag glad... Tur du har bloggen så man får sig en påminnelse! Ser helt fantastiskt ut med skridskoturerna! Jag glömmer aldrig vad du sa när du kom hem till mig första gången... " så här ska jag också ha det en dag!!" Uppnått med råge va!!?? Jag hoppas du uppnår allt du drömt om och att du är lycklig! Det förtjänar du! Saknar dig massor! Och du.. om du vill att jag bryter ner din muskelmassa lite någon dag.. så är du alltid välkommen;-)! Kraaam

2009-01-06 @ 00:10:36
Postat av: Erik

Shit pommesfrites!! Vilken kropp du fått människa! Kan tänka mig att det är några timmars träning bakom den, men jag kan också tänka mig att du rätt person att orka med dessa timmar. Du är ju som lite envis ibland :)



Kul med en blogg!

2009-01-08 @ 12:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0