Räddingspatrullen..

"Här kommer piff och puff, e på språng nu..
"Här kommer piff och puff, varje gång nu..
"Här kommer världens bästa räddnigspatrull, som löser fallen för din skull, här kommer piff och puff!

Imponerad va?  Visst kommer jag ihåg sen barnsben, det sitter i ryggmärgen. Ha ha.


Jo ra såatte...
Dessa figurer har underhållit mig idag.
Vaknade upp snorigare än snorigast imorse.
Anade dock att det skulle inträffa efter att jag först fick en ordentlig genomkörare på kroppen iform av kiropraktisk behandling igår. Sen senare på em så började jag som sagt ana oro..
Frös, trött och lite tung i andningen.
Innan en ordentlig förkylning bryter ut brukar jag få svårt med andningen pga min astma.
Så inatt, närmare bestämt runt 03.00 vaknade jag kippandes efter luft.
Jag hade förberett inhalatorn vid sidan av sängen i fall att... vilket var tur!
MEN, jag hade glömt att hundarna inte gillar när jag tar min medicin. Vet inte om det är ljudet som dem tycker låter farligt, hotande eller rent av läskigt? Hur som haver. Precis då jag sätter munstycket intill läpparna och suger in luft ställer sig båda två upp och rent av ylar..
En yrvaken marko reser sig sittande upp i sängen och skriker: "VAD FAN HÄNDER, VAD GÖR DU?"
När han fått förklarat för sig att jag bara tog min behövliga medicin kunde han slappna av och åter falla in i sin drömvärld..skönt för honom.
Jag däremot låg och vred och vände mig tills markos klocka ringde och det var dax för honom att kliva upp.
Då intog nisse och hugo position på varsin sida av mig samtidigt som vi blev underhållna av de små gnagarna och deras räddningspatrull på tv.

En räddningspatrull är verkligen vad jag skulle behöva nu, en sån patrull som kan göra mig frisk, nu nu nu!
Hoppas att det är denna förkylning/virus/infektion/bakterie....(kalla det vad du vill) som kanske legat i grundet till allt skit och långa tråkiga dagar hemma i sjuksängen.
Tror att jag aldrig längtat så här mycket efter att få börja jobba som jag faktiskt gör nu.
Sååååå ledsamt att bara va hemma, blä!
Har nog gjort allt, precis allt som min fantasi tillåtit mig och fått mig att komma på att göra. Så ska det fortsätta så här så kommer nog en session av tumrullning att ta sin början. Fast jag kanske ska skippa det. Då slutar det väl med inflammationer och överarbetning av tummarna oxå..

Nä, Nu piper ugnen. Dax att ta ut det nybakade brödet och invänta markos middag.
So long!

Kommentarer
Postat av: Elin

Men räddningspatrullen väcker ju andra minnen hos mig... Typ en resa från Juvas till Lom!!! Sen så saknar jag ju både Piffen och Puffen.

Hoppas du blir bättre fort! Kram

2009-01-09 @ 21:23:58
Postat av: Anna

Piffen och puffen!! Ja det var tider det.

Super kul att läsa om vad du pysslar med på dagarna. Själv tentapluggar jag, ska lära mig allt om virus och bakterier, nåt som du verkar ha fått uppleva en hel del!

Massor av kramar!

Piffi,eller var det puffen =)

2009-01-10 @ 23:08:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0