Utredd till max

23.30 kom jag hem igår kväll efter att ha påbörjat min dykkurs som marko satt mig på. Fick en chock då läraren sa att vi skulle hålla på till 23.00. "Va! 22.00 sussar jag som en gris i vanliga fall. Men igår låg jag undervattenytan och glodde ner i badbassängens kakelgolv koncentrerandes på att andas rätt, andas lång samt . "iiiin....uuuut". Rätt fachinerande att man kan andas under vatten med syre ur en tub på ryggen.

Efter en dags arbete så mådde jag fortf inte 100, ont i hela kroppen och andningen vill inte som jag.,. :(
Men jag kände att jag var tvungen att gå på dyket iaf eftersom att den redan var betalt och inplanerad för att hinna bli klart tills vi drar till COSTA RICA i april! Däremellan ska vi ju hinna med melodifestival mm. Så det är bara att bita ihop.

På kursen var vi full klass, 8 pers, 7 tjejer och 1 kille. :)
Innan vi fick skriva på alla papper för att få godkänt av läraren att vi får gå kursen så frågade han alla om det var någon som svarat ja på någon av hälsofrågorna. Jag räckte upp handen och svarade att jag har astma. Men eftersom att  jag inte är beronde av mitt astmaspray dagligen så var det inga problem. Efter mig räcker en av de andra tjejerna upp handen för att hon oxå kryssat i en Ja-ruta. Dock pga av att hon haft en hjärntumör.................... Hur allvarlig kändes min astma på en skala då? Typ - 7.
Hallå ja!? Här klagar man över onda leder och muskelfästen och så sitter det en tjej, 1 år äldre än mig  och säger att hon haft hjärntumör som 21-åring? Det är då man känner att "va fan,vadå svårt att andas? jag kan nog springa ett marathon iaf trots lite pain in the as".
 Vi hade iaf mycket gemensamt hon (ebba) och jag, båda jobbar på gym och har träning som intresse, kul!

Angående cancer. Börjar snart tro att det är någon form av förvarning till mig? Inom perioden av typ 2månader har jag säkert stött på 6pers som berättat om att dem nyss genomgått en behandling för hjärn eller bröstcancer?? Lite läskigt? svar: JA.

Trots att jag blivit lite nedtryckt i skorna efter hjärncanceravslöjandet under kvällen så vaknade jag åter inatt med bröstsmärtor och tung andning. Så efter ynka 2 timmars sömn satt jag på akuten ännu en gång. Ytterligare några rör blod fattigare så konstaterades det att jag är "frisk". Dem har nu utrett mig till max, vilket känns skönt. Det som orsakat mitt måeende på sista tiden är Ett segt virus med sviter från lunginflammationen + astman som får mig att känna mig hängig och öm i kroppen. Och visst är jag väl medmeten om att jag kanske borde börja lyssna lite bättre på min kropp oxå..Men har man hög smärt och tålgräns (och lite ignorant och envis oxå kanske) så vet man inte riktigt vart gränsen går förrän det är försent...Men denna vecka blir det inte någon träning för min del. Måste verkligen bli frisk och få läka nu, få känna mig pigg. Pigg.... hur känns det egentligen?..hmm..
 Nu är det 100% fokus på jobbet istället, ska till och med jobba en del av helgen har jag bestämt.

Så nu ska jag ta min 1,5liters vattenflaska, rena kroppen och slappa lite till..


Kommentarer
Postat av: Therese

Costa Rica! Inte illa! Fick du mitt sms igår?

2009-01-13 @ 20:20:47
URL: http://theresesandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0