Var hälsad år 2009!

Precis avslutat städandet efter gårdagens spektakel så nu är det skinande rent, så skönt att ha det gjort.
Nattens få timmar av sömn börjar nu göra sig påminda.

Nu till gårdagen:
Maten blev så jäkla lyckad, riktigt gott blev det.
Svamprisotton som var premiärtilllagning för min del blev förvånadsvärt asgod. Köttet som man i vanliga fall hoppas ska bli så där gott saftigt och lite rosa invändigt blev det också, oj oj  oj. Matgudarna var verkligen på min sida igår.
Efter mycket beröm och mätta magar var slitet med alla köksförberedelser värt all möda.

Kenny hade planerat 5-kamp som även den blev succe´!
Vi delades in i 4 lag där man sedan skulle ge namn till var och ett.
De 4 lagen var: "Team armageddon",  "Ya man",  "Finska maffian", och mitt lag "Världsklass".
I potten låg 50 spänn per skalle så prestationen var allt annat än oseriös.
Självklart vann mitt lag som bestod av Lina, Fredde (min chef för övrigt) och Kenny the man, å så jag. 
Från att ha varit en rätt så förtegen fest utbyttes den nu mot tävlingsanda och glopord flygandes kors och tvärs mellan lagen. Eter ett sjukt bra teamwork och bra peppning oss medlemmar i mellan så var vi plötsligt 200 kr var extra rikare på fickan. Vi var helt klart mer än nöjda.

Efter avslutad 5-kamp och kaffe med tårta samt presentöpnning för markos del så var alla killars längtan över. Äntligen skulle dem få bege sig ut i mörkret och rigga raketpjäser.
Fyrverkeriet var utöver det normala, helt sjukt. Samtidigt som klockan slog tolv och raketlådan for i vädret såg jag hur alla dessa tusenlappar seglade långt där uppe i himelen, men oj så vackra dem var, även om alla dessa färger och ljus bara varade för en kort stund. Tusenlapparna bringade trots allt mycket kärlek och glada skratt och rop oss vänner imellan.
Så tack min guldklimp för ett spektakulärt fyrverkeri!

Precis som anat så slogs våran fest därefter ihop med grannens. Under denna tid förstår jag inte riktigt vad som hände och vart tog tiden vägen, kanske slank en del minuter iväg mellan alla tårar, skratt och fortsatta lekar?
Med lite alkohol i blodets omlopp så vet nog de flesta hur sentimental man kan bli. Tårar kan sippra fram bara hur som helst. Å precis så var det denna gång. Dem bara kom utan någon som helst speciell anledning och förvarning, skumt.
Jag och Lisa kom in på ett smärre tungt och uppenbarligen ett ganska blödigt samtalsämne vilket då resulterade i dessa blöta kinder från min sida. Helt plötsligt hamnade jag i fokus på festen trots att jag satt i en sketen hörna för att inte synas. Såklart man syns som mest då man absolut inte vill synas, offcourse!

Så här i efterhand är det rätt komiskt hur allt utspelades. Där satt jag halvt rögråten i ögonen med maskaran droppandes från ögonfransarna samtidigt som jag emellanåt utbrast i skratt, för det var ju inget eller ingen som gjort mig direkt sårad, utan det var helt enkelt något som bara behövde komma ut (lite illa vald tidpunkt och plats dock, men vill dem ut så kommer dem ut, vare sig man vill eller ej :). Därefter kom i princip alla fram och skulle trösta mig utan att det igentligen fanns någon anledning, vilket jag också försökte förklara.
Förstår dock att det kan bli halft förvirrande för en berusad person att förstå när man förklarar att man inte är ledsen trots tårarna drypandes ner för kinderna och samtidigt skrattar? Ja, jättekonstigt var det. Men som man brukar säga: "Ur allting ont kommer något gott"  och ja jäklar så är det verkligen. Och så var det verkligen igår.
När jag sitter där som mest ledsen kommer Lina som var med i mitt lag på 5-kampen fram. Och OJ vad vi pratade och OJ vad skönt det var. En heeeeelt underbar tjej! Så  cool, glad rolig och smart. Tänk hur underligt en relation kan skapas, på det mest underligaste ställena.
Tack Lina för att du fanns där igår, förstår att du behövde en powernap under kvällens sentimmar efteråt för att ladda batterierna på nytt efter att ha delat med dig av alla goda råd och där du satt med idelt öra och lyssnade på en "icke bölande" jag :). (Powernapar i samband med alkohol är de, likt som tårar väldigt oberäknerliga:)


Jag och min räddare i nöden. Lina!

Efter torkade tårar, djupa samtal och powernapar så tog festen fart på nytt. Natten förgylldes åter igen med mer dans, dricka, oförglömliga historer och ordentligt mycket SKRATT. När klockan slog 07.00 var huset nedsläckt, soffor upptagna med trötta och fulla övernattande själar och jag sov som en stock. Gud sicken kväll! En fest med all världens känslor, ingredienser, utlopp av lycka och värme, den innehöll och bjöd verkligen på allt.
Även denna speciella dag, kväll och natt kommer bli HELT oförglömlig.
En bättre start på det nya året konstaterar både jag och marko att det faktiskt inte kunde ha blitt.
Tack alla som var här, utan er hade det aldrig blivit en så lyckad och givande tillställning!

Vi vaknade idag av att solen sken på oss, helt underbart vackert väder med isen blank och speglande på havet.
Lite lätt bakis och trötta bestämde sig jag och marko för att åka och införskaffa oss ett par längdfärdsskridor imorn.
Så ser du 2 skrangliga själar trippandes fram på isen imorn så är det vi! ;)

Nu ska jag inta position i soffan, det är jag värd. :D
Heipa!


Kommentarer
Postat av: Rebecka "RP"

Hej Jessica! Så bra du skriver!

Låter som om ni hade en sådär rolig fest med allt som brukar bli, skratt och tårar.

För övrigt minns jag en nyårsafton för tio år sedan :-) Hemma hos er i Tullinge! Länge längesedan! Minns du?!



Kram och gott nytt år på dig och de dina!

Krya på dig!

2009-01-02 @ 10:40:59
Postat av: Therese

Hej!

Kul att du har en blogg nu också! =)

Och gott nytt år på dig/er!

Borde vi inte sätta oss ner någon dag/kväll/whatever och gå igenom lite reklamfilmer... ;) Tusen kramar!

2009-01-02 @ 11:49:30
URL: http://theresesandas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0