Härliga måndag...

..eller inte.
Samma sak varje gång.
Kroppen är inställd på skön avslappning då helgen är kommen och vill så även stanna och förbli där.
Klockan ringer i samma ordning 05.30 Måndag morgon. Man rycker till och försöker förstå vad fan det är som låter..."jaha väckarklockan", försöker intala mig själv att "jag ska bara ligga kvar en liten stund till", men blir för nervös att jag ska försova mig. Slänger benen över sängkanten för att sedan masa mighttp://trinecam.blogg.no/images/345708-3-1237577001760-n400.jpg iväg till toaletten. På vägen in genom dörrkarmen slår jag gärna i axeln i öppningen..."nä, det gick inte gena även denna gång." Slår av ren rutin på lysknappen och händerna åker upp över ögonen av ren reflex pga ljuset halvt har gjort en blind..
Ögonlocken hänger ner till knävecken, håret har stylat sig själv till en härlig skapelse under nattens gång, kroppen känns seg och stel.     
  
Man blir lika chockad varje gång man möter den där varelsen som visar sig i spegeln. Efter lite gnugg i ögonen för att få bort den dimma som lagt sig på näthinnan kan man pusta ut och konstatera att det faktskt åter igen bara var jag själv.

Därefter väntar Jobb, träna, handla äta sova...Allt i samma ordning, varje vardag.
Är det så här livet ska vara, blir det inte roligare än såhär?!
-KLART DET BLIR! :D

Snart drar jag ju på kryssning med jobbet, därefter med Marko och familjen,
och sen!
http://fun.regele.ro/data/media/10/paradis.jpg 
sen blir det värmen! Å herregud vad jag längtar.
Dessutom får jag äntligen utnyttja alla mina plågsamma vak-dyk här ifrån kyliga sweden till att få njuta i kopiösa mängder under det turkosa caribiens vatten istället, dessutom heeelt lagligt. (Licensen hämtas i veckan :) ) Lite differnt kommer det att  vara, att helt plötsligt se allt och överallt mot det annars grumliga och svarta vattnet med noll sikt här hemma.
Sen skulle jag kunna gissa att det är liiite mer djurliv där nere på havets djup än i svenska havsvatten, men bara lite ;) ?... 
Under dykkursen hade vi tur om vi fick se nåt härligt kroppsskal som segla omkring från nån stackars fisk som gett upp hoppet. Så upplevelsen av havslivet kan väl i stort sett bara bli bättre I gues.

Nu blir det lite middag.
Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0