Valborg

Å hej vilken dag/kväll.
Full rulle på jobbet...som vanligt.
Hämta syster på värmdö då hon varit så duktig och tagit sig komunalt dit :). Där stanna vi till på ica för att inhandla kvällens mat som skulle hamna på grillen. Nästa stopp blev systembolaget, där fann vi två mkt goda viner och håll i hatten, öl! Ok att syster dricker denna maltdryck, men även jag kämpade med att få i mig en  till den gassande vårsolen. Trodde att mitt öltycke skulle förbytts till det positiva...men icke!
Efter halva flaskan och allt kolsyrerapande gav jag upp.

Inna´n alkoholförtärandet åkte vi hem för att lämpa av alla varor och drycker. Då farten ändå var uppe slängde jag ihop mittbaguettebröd, en hummus, sallad, la kycklingen i marinad, förbredde klyftpotatisen , tzatsiki och rabarberpajen.
Nästa, gymmet...gymmet.
Jo ra, jag å syrran slank in en sväng på gymmet innan vi sedan brände vidare ut till saltis (igen) för att hämta upp våran tredje part, Mysan.
Sedan var det färdigflaxat. Pust.

Middagen blev en otrolig succe´:D

Efter all tillpiffning och beslutsångest om vart vi skulle tillbringa vår natt åkte vi så småning om till Cafe´opera (smått skeptiska, pga av tidigare besök) som Marko så snällt skrivit upp oss på gästlistan på.
På vägen dit hamnar vi i en taxi körades av en cool tjej med utländskt påbrå. Mitt i hennes kvällsmål stormar vi taxin och frågar om hon e ledig "ja, ja hoppa in" sa hon och slängde avbitna bars upp på instrumentbrädan.
Full fart mot cafe´t och lite hög fart i en korsning är hon liiiite sen på bromsen och bumpar in i bilen framför, självklart var dem civilpoliser (men det visste vi inte då, ännu..). Båda bilarna kör till sidan och vi ser att två medelålders killar kliver ur. Den ena (föraren) ber om körkort och körarbevis. Fräckt tänkte vi.
Plötsligt sliter han fram en alkotestmätare. Gapandes sitter vi tre tjejer och tittar på genom rutan "vad gör han, är han civilsnut eller?". Dem står och tjafsar om någon skråma som finns på hans bil, MEN! som helt omöjligt kan ha åtadkommits av våran taxiförare.
För det första var det ingen smäll, snarare en buff och för det andra var det ingen typ av buckla eller liknande utan snarare små skott från stenar som fanns bak på hans kant. Tuff som hon va stod hon på sig och jag börjar trissa upp mig inne i bilen där vi kan höra hur dem tjafsar om en sån enormt löjlig händelse.

Inne i bilen sitter vi och diskuterar hej vilt om vi ska säga någonting. Påhejjandes av Mys och Malin tar jag saken i egna händer och kliver ur sägandes:  "Ursäkta, men är ni civilpoliser eller?
Jag får svar på tal "ja, det är vi"
Jag tänker...."jaha.."
Men jag säger " vad är det ni tjafsar om? Det är ju helt omöjligt att hon kan gjort den skada ni står och påstår att hon gjort?!"
KILLARNA: "Ja, jo..."
Jag suckar och kliver in i bilen igen...
Alldeles nyss stod han och gneta om att han skulle skriva rapport på hennes vårdslösa körning men efter att jag aggerat förstod han ganska snabbt att han egentligen inte hade något att komma med.

Fan, jag kanske ska börja köra på fyllan istället så slipper jag börja böla själv varje gång jag har blivit inblandad i någon trafikinsident.

Vi fick ett stort tack för hjälpen och nu väntade nästa problem..

Vi stapplar fram till avspärrningen vid ingången till Cafe´t. Jag säger till ena vakten att vi står uppskrivna på listan.
Han söker...söker...söker...
VAKTEN: "Nej, tyvärr ingen jessica här"
JAG: "ok...Men kolla om det inte står på Markoolio då?"
VAKTEN: "Markoolio?" 
JAG: "Ja, Markoolio."
Han letar....
VAKTEN: "Nej tyvärr inte det heller...sa du Markoolio?"
JAG: "Ja, jag är hans flickvän."
Hoppla, jag hade sagt de magiska orden, repet öppnades och vi var plötsligt mer än välkomna, såååås sjukt.
Och detta senario kom att bli kvällens irritationsmoment.
"Ska jag vara tvungen att behöva säga att jag är Markoolios flickvän för att få komma in på ett ställe för att få dansa och ha roligt med mina vänner?"... A ja.. Inne var vi iaf.

Shottar avbytte dans som avbytte drinkar som i sin tur avbytte frisk luft och en taxiresa hem med lite fler stopp än nödvändigt. Ha ha. Under resans gång hem hann jag ringa Marko som dock stängt av mobilen så mitt nästa offer föll helt klart på Kenny som svarade. Kul. Tyckte jag.. :)

För övrigt var det en väldigt rolig och händelserik kväll som kommer finnas i våra minnen en låååång tid framöver.
Jag syrran och My lyckas alltid förgylla våra kvällar tillsammans med otroligt mycket skratt och infinna känslan av att kvällen varit mycket lyckad.

Tack tjejer för en underbar Valborg.
LÖV U.

Kommentarer
Postat av: Mysan

Ja...vilken kväll och vilken underbart såsig fredag vi hade efter..:-) Hade så roligt, som vanligt med er!



Love U Tooo/Return of the Mack!

2009-05-02 @ 20:12:04
Postat av: Systeryster

Ja tack så mycke själva.. Precis vad ja behövde!! Eller de kanske va så att vi alla tre behövde den underbart roliga kvällen å slapp dagen efter :)



Löv jo to.. Puss å kram

2009-05-04 @ 11:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0