HLR

Har ni lärt er den NYA hjärt-lung räddningen?
Det har jag!

Idag hade vi just HLR-utbildning på schemat. Så efter avklarade PT-kunder och en sväng in till stan för att yoga så brände jag direkt ut till Nacka för att möta upp resten av gänget på gymmet.
När vi fick reda på denna utbildning för drygt 2 v sedan tyckte jag det var lite jobbigt och onödigt att ALLA skulle behöva gå den...speciellt om man redan som jag gjort den....men men, lika för alla så det var bara att pallra sig dit.
Å såhär i efterhand måste jag erkänna att det var väldigt nyttigt att refresha hjärnan lite, för rätt som det är så kanske man infinner sig på en olyckplats och måste plocka fram sina kunskaper.

Vi fick öva andning och kompresioner på lilla "anne" som hon så fint hette.
Vacker va? En riktig skönhet. Liiite stiff kanske, men va fan. ;)

Både jag och My började spekulera kring hur många som egentligen slickat och salivat ner dessa dockor innan oss...uäck..
My är ju mer än nojjig och nervös inför morgondagen då det är hennes stora dag- "konsertdagen!" ( i dieselverkstaden i Nacka, kom dit vett ja:) så hon har väskan full med nässpray, halstabletter och desinfektionsmedel i förebyggande syfte. Bra där!
Så där satt vi och smög med bacilldödarmedlet och smorde in våra dockor innan vi skulle göra mun-mot-mun-metoden. Ha ha.

My gillade också sin anne, men mest av allt våra pappersmobiler som vi skulle ringa på hjälp (112) med.


Trots våran icke-levande vän Anne så hjälpte hon oss igenom kursen mkt bra idag, tack.
Nu väntar middag, skitprat och peppning från min sida till my.
Konserten kommer gå toppen!
It´s you and me babe. Imorn händer det.
Då finns jag där i publikhavet och ska lyssna riktigt noga på dig och MIN låt :x
.................... :D

Kommentarer
Postat av: Mysan

Åh gulle dej!

Ja HLR och Anne-dockan var trevligt. Men inte lika trevligt som vi hade i tisdagskväll...utan dig hade jag aldrig somnat. Du fick mig verkligen i harmoni inför konserten och alla dina postit-lappar över hela min lägenhet kommer värma i evighet. Tack för du finns hjärtat.

LOVE U



I know, that you know, what no one else will know

It´s ok, to sit and wait, with you it´s never to late

Even though things may turn, we try to be and learn

From me to you, I know it´s true it´s near an breakthrough....

2009-11-19 @ 10:47:20
Postat av: mysan

Skumt skrev kommentar tidigare men nu verkar det inte som den kom med?



Hursom Gulle dej!!!! HLR var väl ok, men inget slog tisdagskvällen hos mig, du fick mig verkligen att må bra och känna mig lugn inför konserten igår. Alla postitlapparna kommer värma mig i en evighet....Du är finast!!!!LOVE U



I know that you know what no-one else will know

It´s ok to sit and wait cause with you it´s never to late

even though thing may turn we try to be and learn

from me to you I know it´s true

It´s near an breakthrough



You just walked in and made a brand new start and now you´re in my heart....

2009-11-19 @ 12:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0