Hårt och lugnt

Är det någonstans man kan finna lugn och ro samt harmoni så är det ute på landet, å då menar jag på riktiga landet Mörkö.

Igår slet jag som ett djur under ett tidigt fm-träningspass.
Vi samlades kl 10 i höstkylan för att sticka iväg på gemensam uppvärmningsrunda ute i skogen. 
Jo ni hörde rätt. EN LÖRDAGSMORGON! Eh ja...det tog emot men vad gör man inte då man blir medbjuden för att testa ett back-träningspass med elitsatsande friidrottsatleter i Flottsbro. Å dessutom i Flottsbro av alla ställen. Där har man ju spenderat drygt 10 år av fys och skidträning, så jag är ju inte direkt obekant med området :)

Jag vet med mig att jag har en hyfsat god kondition och styrka men då det blir explosivitet/snabbhet i uppförsbacke ligger jag lite lä i jämförelse med dessa idrottare...det fick jag bli varse om.

Vi skulle först köra olika hoppserier i backe på drygt 20m vilket var roligt och föll mig exemplariskt i smaken.
Därefter väntade Idioten i en annan backe på 40m uppför..
För er som inte vet vad Idioten är eller går ut på så kan ni testa!
Mät upp en sträcka på 40m. Vid var 10:de meter sätter ni ut en korn för att markera avståndet.
Sen springer ni järnet upp till korn ett, joggar tillbaka,järnet upp till korn 2, joggar tillbaka...osv.
Efter att ni tagit er till korn 4 och tillbaka får ni vila 2 min, sen upprepar ni serien 4ggr.
Japp, det är exakt lika idiotiskt som det låter.
Har ni testat?
Grattis ni är nu oxå idioter som utsätter er för detta,kul...jätteroligt.. :D 
Trots att det är jobbigt som aset så är det Bra som fasen för flåset!

Så...efter denna underbart roliga start på lördagsmorgonen åkte jag, nisse och hugo ut till Mörkö.
Där blev det slappande för kung och fosterland.
Vi tog en skön promenad och bara fanns till.

Riktig idyll att knalla omkring i naturen här..

Här ute gillar till och med nisse att det är roligt att promenera :)

Dessutom var det han som tog täten och tyckte att jag skulle snabba på lite med mitt fotande...kolla nere i högra hörnet :)

Pappa, är det du som satt upp den här skylten kanske ? :P

Det finns mkt att lyssna till...många nya ljud..och som inte är en bil..

Här finns även gigantiska Pippi-träd :)


Summa kardemumma av dagen så var den härlig, hård, lugn och välbehövlig med mkt frisk luft.

Kommentarer
Postat av: Anna Morgansdotter

Ser helt underbart ut!!! Skönt att få promenera på landet efter en sådan förmiddag. Förstår att det var välbehövligt..

Kram på dig stumpan...

2009-10-12 @ 13:13:19
Postat av: faster cc

idylliskt...

Näst sista bilden på n & h är klockren! de matchar löven så fint :)

Kram kram

ps. kör själv "idioten" varje fredag hemma (städ-dag ;)

2009-10-15 @ 11:18:37
Postat av: jessica

javisst gör dem, det är nästan så man kan köra leken "finn 2 fel bland alla löv". ;)

2009-10-15 @ 22:25:31
Postat av: faster cc

ha ha ha...ja, kamouflage-varning, se upp var du sätter foten ;)

2009-10-16 @ 19:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0