Påsk

Nu är Påsken här, med våren!!! weeeeeee!!
Allt känns helt plötsligt så mkt roligare och lättare när gräset börjar titta fram och solen bländar en, gött.
Långfredagen började med en lång härlig promenad med Mys. Därefter bullades en gigantisk brunch upp, gud vad jag äter.. Hur är det man säger "Att äta för 2", ja det är precis vad jag gör. Dock inte så mkt onödigt gott utan mer behövlig kost så det är väl ok :).

Har nu stått i köket och bakat lite. Fick till uppgift att fixa efterrätt till ikväll då det blir påskmiddag hos päronen.
Marko tycker väl att det är halvkul med påskmiddag då han vet att han måste hålla igen :( Dock bara 1v och 2 dagar kvar på kampen, a peace of cake! Han är sjukt duktig och resultaten fortsätter visa sig.
Om 9 dagar får ni se och dessutom veta vilken placering vi fick.

Han blev iaf på lite bättre humör idag när han såg att jag gjort en egen efterrätt till honom oxå, UTAN kolhydrater och massa smör som vi nu försöker undvika.

Det går att baka gott utan massa onödiga kalorier.

Dock ska detta reultat i kylen till slut bli en god rulltårtebakelse till oss andra som får äta lite extra gott :)


Mr Nils, den lilla tiggarhunden stod på sidan om mig under hela baksessionen. Det går fort då jag är i farten så han VET att det mkt väl kan trilla ner något på golvet. Förutom några äppelbitar och en mindre bit hasselnöt kan man ju gissa sig till vad han mer fick i sig...


jo då, sesamfrön. Skägget avslöjar :)

Nu blir det en snabb prommis innan vi drar till Mörkö.
GLAD PÅSK!

Kommentarer
Postat av: Therese

Hahahaha!!! Snygg bild Nisse!

2010-04-02 @ 21:31:43
Postat av: Nica

Glad påsk gamle vän ;) Hoppas att du mår jättebra! Puss och kram

2010-04-03 @ 12:14:36
Postat av: Anonym

Ha haaa stackars Nisse...avslöjad....roligt inlägg!

Sköt om Er! Glad påsk!

Kram faster anne

2010-04-03 @ 20:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0