Hemma

Idag fick vi lämna BB efter en rad kontroller och vaccinationer.
Allt är som det ska och Moa får beröm av alla som tittar ner på henne. Alla läkare tycker hon har fantastisk hud och verkar vara en pigg och allert tjej. Under blodprovet sa hon inte ett ljud, sneglade lite lätt på mig och bara skrynklade ansiktet för att visa sitt missnöje,men inte ett ljud, "precis som mamma, en stark tjej" menade Marko.
Vi packade ihop oss själva och Moa. Nu är vi tre och inte längre två.
Jag och Marko pratade mkt under dagen om hur vi känner för allt som hänt. Han tyckte sig känna att han landat i det hela och att allt kändes bra. Jag kände fortf att allt var väldigt nytt och gått väldigt fort. Vad hände,vart kom den lilla söta flickan ifrån? Det är inte en liten bebis vi bara fått låna under dagarna på BB. Hon ska med oss hem, bo med oss, leva med oss, nu och för alltid.

Vi bestämde oss för att åka förbi ett cafe och käka lite lunch innan vi åkte hem till huset.
I väntan på maten sitter Marko och knåpar ihop ett meddelande till profylax-Andrea och ska skicka med en bild på Moa. Landat? Han tittade på mig och vi båda satt med tårar i ögonen, tysta. Det brast, för båda. Lunchen varvades med tårar och skratt, allt i glädjens tecken förståss. Allt är så överväldigande och stort och så ofattbart. Nu ska bara vara hemma, vi tre, landa.
Vi kan inte riktigt förstå att denna skönhet är våran.
Vårat lilla hjärta.
 

Kommentarer
Postat av: Mamman Maud

ÅÅÅÅ vad jag blir rörd!!

Jag blir tårögd av din fina blogg och ord om er fina Moa,

Jag är själv mamma till 6 underbara barn så jag VET hur det är och känns och jag LOVAR,,ALLA gånger är lika speciella och man blir lika förbluffad alltid vad man lyckats åstadskomma..

GRATTIS TILL ER UNDERBARA SESSA!!!!

2010-08-28 @ 20:06:10
Postat av: Anonym

Men såå vacker liten flicka.. Stort grattis till er :)

2010-08-28 @ 20:47:01
Postat av: Anonym

Lilla lilla hjärtat...sååå söt och vilken pose....Moa njuter....slipper hoppa runt i magen (och som morfar sa...slipper bli kall om magen :)

fantastik lilten varelse....som kommer att finnas där for ever.... i ur o skur.....stora välkommen hem kramar från fasterix!

2010-08-28 @ 21:04:25
Postat av: anna

Helt fantastiskt vacker liten flicka... grattis !!

2010-08-28 @ 21:55:24
URL: http://annabackhouse.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Hon är otroligt söt! :)

GRATTIS till båda! <3

2010-08-28 @ 22:11:49
Postat av: Emma

Stort grattis till er fina flicka! När jag fick min son, Jesper i januari iår så trodde jag innan att jag visst var förberedd på vad som skulle bli - DET VAR JAG INTE! Inte heller hans pappa! Känslorna åkte bergochdalbana konstant, vi grät omvarannat. På tredjedagen, grinade jag från det jag vaknade tills jag somnade på natten, den sk. Tredagarsdepressionen var ett faktum!! Nästan alla nyblivna mammor gråter den dagen, de e nåt med hormonerna! :)

Första natten hemma var jättejobbig, vi sov ingenting (vi fattade inte varför han skrek hela tiden - han var ju både torr och mätt... trodde vi)



En sak som är jätteviktig!!! Vila! sov när lillan sover, Låt Marko sköta allt - du ska ligga i sängen å bara va! Njut av dagarna för dom går så himlans fort. Kram till dig :)

2010-08-28 @ 22:36:57
URL: http://pemsan.webblogg.se/
Postat av: elvis

Stort grattis!!!

2010-08-28 @ 22:37:01
URL: http://meandelvis.wordpress.com
Postat av: Cornelia

Stort Grattis!

Jätte kul att följa din blogg, läsa din förlossningsberättelse mm. En helt underbart söt liten tjej ni fått!



Har själv 4barn o varje gång var lika fantastisk...

KRAM

2010-08-28 @ 22:57:13
URL: http://coco.wblogg.se/
Postat av: Heidi

Hej!

Ranmlade in här precis o har läst lite. O måste få säga en massa grattis. :) O få säga att hon e underbart söt!

Ropade precis in till sambon att ni fått barn, o så erkände ja att ja nog allt blev lite kär i Marko, just när ja läste om hans försök till sång/mysstund. :) Så ja erkänner för dig me.... Blev lite kär i din sambo! :) Bara ler.... Grattis o all lycka framöver önskar ja er!

2010-08-28 @ 23:52:55
Postat av: Johanna- Max mamma

Du skriver så otroligt bra. Fick själv en lyckotår!

Massa grattis till er alla tre!

Nu börjar livet på riktigt!!

2010-08-29 @ 07:17:49
URL: http://ginnsy.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Stort grattis till Er båda!!

Visst är det mysigt att bara ligga och titta på minsplelet...mitt mysigaste minne är då man vilade med den lille på magen...vilka härliga minnen..men visst är det svårt att ta vara på varje dag. Men glöm för allt i världen inte bort att spela in det första skrattet!!

2010-08-29 @ 09:54:55
Postat av: faster cc

men guuu sååååå söt! när ska jag få komma å snusa på miraklet...

kramar i massor ♥

2010-08-29 @ 13:33:02
Postat av: Hilkka

Ett stort grattis till er söta lilla tjej!

2010-08-29 @ 15:42:28
URL: http://hilkka.dick.nu
Postat av: Mysan

STOLT och MÅLLÖS.... <3 <3 <3



Längtar efter er!!!!!!!!

2010-08-29 @ 18:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0