Trodde fel..

Efter att ha legat still i tja... en halvtimme iaf, blev det tråkigt. Mitt i trisstesen går jag förbi tvättstugan som väller över av tvätt. Lite lätt irriterad börjar jag fylla maskinen och inser därefter att alla torkställ är fulla med nytvättad tvätt. Happ bara till att vika. Får lite lätt panik då jag ser hur kläddammet yr när jag skakar tvätten innan jag viker den, dessutom har en pappersbit åkt med i en byxfixka inne i tvätten så små små pappersbitar singlar ner på golvet vid varje nytt plagg jag tar i. Dammsugaren åker fram... Mitt i allt tänker jag "om jag ändå ska dammsuga så kan jag lika gärna sätta sängkläderna på vädring", sagt och gjort. Hänger ut...det börjar regna...såklart! Kämpar in torkstället under markisen, räddat.
Igår kväll kom en svärm såna där yttepyttesmå mygg in genom sovrumsbalkongen. Jag hade lampan tänd på min sida så alla 3045mygg satt på väggen ovanför mig. Jag gick lös med en tidning vilket jag nu under städningen blev varse om. Lite mygg som behövs dammas (skrubbas) bort. SÅ, jag började med att damma, en vägg blev hela huset offcourse.
Nu är det så jäkla rent det kan bli här, både mellan burkar och i fat.
 
Maskinen snurrar än och får så fortsätta göra.
Härliga tisdag.
Men jag är ganska glad för det.


Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Jessica, du har väl gjort ett gipsavtryck från din pärla det är kul att ha sedan och din pärla är så vacker.

2010-08-17 @ 16:47:33
Postat av: Ulrika

Kul att se att fler kan göra misstaget med papper i fickan och sen in i maskinen - sååå surt det är när man drar fram den blöta och något prickiga tvätten ur maskinen.... :/ För i den situationen står man gärna och förbannar sig själv för hur jäkla dum man kunde vara som glömde tömma fickorna....

Men nu kan vi bara trösta oss med att; jag är inte ensam om att göra såna där misstag.... ;)

Måste passa på att gratta till Söta Moa! Underbart!

Får väldigt positiv känsla av att läsa din blogg!

Inte bara för att du har en störtmysig sambo, utan för att du verkar jättego, det är härligt att läsa om er resa ihop och jag blir otroligt impad av din karaktär och ditt jobb.

Nu är stunden för "klubben för inbördes beundran" slut för idag!!! Ha det gott! / U :)

2010-08-29 @ 22:25:59
URL: http://metrobloggen.se/enmetervardag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0