Oj oj oj..

Jo å så var det ju då dessa två senaste dygn. Igår var jag totalt slutpumpad efter en heldag på grönan från kvällen innan och igår all vardagligt fix i hemmet + att jag frivilligt tog på mig rollen som "husa" då jag och Marko bestämt oss för att åka ut till Mörkö och bjuda päronen och min syster på en egengjord 3-rätters. Jag hamnade i köket i 3 timmar medan Marko satt och smutta på öl med pappa ute i värmen... jo ra så atte..
Fast jag ska inte klaga, för maten blev oooootroligt god och alla var nöjda.

Nu till Torsdagen som näst intill tog kol på mig..
Jag vaknade denna morgon till sol och hoppade i plurret för en simtur innan frukosten blev av, skönt!
Jag hängde, plockade in tvätt och tvättade. Sortera och plocka undan prylar...konstigt att det alltid finns saker att göra i hemmet, förstår inte riktigt!?
Därefter var det dax att bege sig in till Grönan för den årliga 5-kampen mellan olika förtag och privatpersoner som sammarbetar med gröna lund på något sätt. Vi var 7 lag, ca 60 personer som deltog. Jag deltog i "artist"laget med Rafael Edholm, Jacob Stardell, Henke från filmen "ondskan", Anders-sångaren i banden "in flames", Marko och jag. Pernilla Whalgren och Hanna Hedlund skulle också varit deltagare i vårat lag men dem kom till sista grenen så fram tills dess fick jag stå för girlpowern i laget ;) å det gick ju fint.

Vi tävlade bla mot lag Tv4, Baloba, Live nation, US, och lag blixten.
Grenarna vi tävlade i var prickskytt, woody, jockey, kast i tunna med boll och bowling.
Vid halvlek, dvs efter 3 grenar var det "pitstop" i baren för alla...utom mig, jag stod iof lika glad för det med min ramlösa i handen. :) Här fick vi också veta hur vi låg till. Vi ledde med 10p över de lag som låg 2:a. Woopsy! ;)
Här efter handlade allt om prestige, inte tappa 1:A-platsen! Mest laddad var nog Marko.
Det var ju självklart som upplagt att vi skulle misslyckas i de två kvarstående grenarna.... Näst sista grenen gick helt ok men sen var det den där sista "jockey"grenen som bara en person ur vardera lag skulle delta i. Vem det skulle bli dividerades det fram och tillbaka om. Mitt i allt utbrister Henke "jag tar den, jag känner att jag fixar det här", Schysst tänkte vi andra.
Henke kom näst sist...
Stackars Henke..

Prisutdelningen var mer än spänd.
Trots sämre reslutat på de två sista grenarna låg vi iaf kvar i topp 3.....å topp 2...
Vi höll undan med ynka 2 poäng!!! Vi vann!
Vilket jäkla Topplag!

Vandringspokalen var våran.

Nöjda och belåtna begav vi oss vidare mot Tyrol för att äta god buffe och titta på showen "La Click" som kommit till Sverige.

Jag strosade omkring lite i min egna lilla värld från att näst intill bara ha vistats ute i lugn skogsmiljö i skärgården till att komma in i en djungel av skrikande tivolibarn och fulla människor som tar 5-kampandet på liv och död, haha.
Efter att ha vistats där inne i drygt 3 timmar var både jag och magen slutpumpade efter all adrenalingenomströmning och koncentration. 
Jag gick i min lilla dvala och log åt alla mammor som stod med sina nyförlösta bebisar fastspända i bärselen på bröstet och tänkte "är det en sån där jag snart har" medan Marko hade tagit beslag på HELA LAGETS POKAL och skrek  genom folkmassorna "Bana väg för mästaren!"
Vilken mästare!? Vi var ett lag, remember???
Vi andra i laget unnade dock honom uppmärksamheten....som han annars aldrig får lixom??... *tittar upp och visslar* ;)

Sen var det bara till att ta några friska nya tag innan det var dax för ett inferno av busvisslingar och stojande under showen inne på Tyrol. Å vilken show!
Helt sjuk, ofattbar, grym och alldeles fantastisk. Kan bara säga, SE DEN!
Efter denna kväll trodde jag bebisen var på väg ut,på riktigt, men icke.

Så nu går jag och tar ett bad under tiden jag fortsätter vänta ;)
Ha en skön solig dag!
Ikväll blir det medverkan i "Sommarkrysset" på tv4 och ytterligare en 5-kamp på det.
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Anita

BRAVO!!!

2010-08-14 @ 22:11:43
Postat av: Jessica

Till Anita: Haha. Skulle hälsa till dig från din son (??) Tror han trodde att vi fortf tränade ihop.. jaja, nu har jag iaf hälsat! :)

kram

2010-08-14 @ 22:59:28
Postat av: Anita

Till Jessica:Precis pratat m honom han tyckte att det va toppenkul och trevliga lagkompisar.Han skickar alltid hälsningar till mig så fort han kan. Kram Anita

2010-08-15 @ 17:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0