kak-bak

Det här med att baka är terapi för mig.,att skapa nåt själv och få jobba med händer och kreativitet.
Dessutom smakar det fantastiskt och ser riktigt inbjudande ut för ögat och är en sensation för munnen.
Att baka själv gör att du själv kan välja ingredienser och exprimentera dig fram till ett resultat som blir 1000ggr godare än butikernas halvfabrikat som håller i typ ett halvår utan att behöva frysas in...vad säger det?!
Frys istället in dina egna godsaker i små burkar för att bjuda gäster på till kaffet.
Kakorna tinar på nolltid så det behövs ingen direkt framförhållning på att ta ut dem i tid från frysen.

Jag drog fram lite bunkar, ingredienser, vispar och formar och vips doftade köket sådär härligt gott och köksbänken bjöd på mumsiga kakbollar, björnbärsmuffins (som var grymma) och chokladkakor.

Jag använde grundrecept för småkakor och muffins och valde sedan mina favvosmaker att piffa upp dem med, choklad och vanilj.

Mmmmm...



Kaffepaus! ;)

Kommentarer
Postat av: Mysan

Åh så fint!!! Du är så grym, kan riktigt känna doften:-)))



Imorgon kommer det dofta ganska gott hemma hos mig me, och det ska du få smaka på:-)



Puss!

2010-12-14 @ 11:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0