Hon hugger mig i ryggen...

Denna oskyldigt söta hund som ständigt ska vara i min närhet så fort jag är hemma hos My.
Hon får mig alltid å tro att vi är bästa vänner Men!, så fort jag vänder ryggen till hugger hon mig i ryggen och blir väl självaste djävulshunden... Det är tacken för att man sitter hundvakt va?
Som ni kanske kommer i håg sist jag satt vakt till henne så snodde hon mitt sprillans inköpta bröd som jag hade sett fram emot att äta till frukosten  dagen därpå.. Hon lämnade några ynka smulor och en nerdreglad plast på golvet..

IDAG åker jag iväg för att handla mat en snabbis, jag var borta i max 20min.
Vi har haft en soppåse som hängt på sopluckan ända sen igår morse då den ordenarie soptunnan varit full och ingen "orkat" slänga den. Lättare att hänga en ytterligare på själva dörren då :)
Jag var väl medveten om vad som skulle kunna hända med denna påse men skorpan hade inte rört den på 2 dygn...fram tills ikväll.



Jag kommer hem från affären, sliter upp dörren och det är förvånansvärt tyst då jag kommer in i hallen (i vanliga fall brukar hon yla rätt ordentligt), jag förstår ganska snabbt varför då jag ser att hon ligger i full sjå på köksgolvet med huvudet nerstucket i min sop-påse. Jag kan nästan se hennes reaktion framför mig då hon hör att jag tar i handtagen "shit, nu kommer hon, måste proppa munnen full!". Mkt riktigt, Hon ligger med hela huvudet nerborrat i en skorp-påse som jag hade slängt (det var typ hälften kvar..). Hon har verkligen gjort sig förtjänt av namnet nu, Miss SkorpanHon fick även i sig en del glass, fruktsallad, dill, citron, granatäpple och grönsaker.
Tur att jag slipper ta hand om den magen imorn.

Jag var rätt sur ända tills vi skiljdes åt hemma hos My.
Hon blev förlåten.

Jag har nu lärt mig att ALDRIG mer glömma soppåsar framme med skorpan närvarande, tro mig!

Kommentarer
Postat av: Mysan

Skorpan och jag har nu haft ett allvarligt snack....hon ångrar sig djupt och känner en oerhörd skam över det som skett...Hon är väldigt angelägen att kompensera detta på något vis, och hon hoppas innerligt att hon kan få hälsa på igen.



Vi har övat in en ramsa...: " Aldrig mer äta ur sopeor och definitivt aldrig mer äta granatäpple"



Det har varit granat-turer ett par gånger inatt nämligen...Du skulle sett oss på trottoaren, hennes matte lite smått trött, men det såg nog snarare ut som jag var berusad, ha, ha.



Puss och tack för hjälpen...trots allt.

2010-03-01 @ 07:03:36
Postat av: jessica

Haha. Föstod att hennes mage skulle demonstrera lite. Som sagt, hon e förlåten, det var ju trots allt mitt eget fel oxå som lät påsen hänga kvar och frästa henne. You and me Skorpan- peas!

2010-03-01 @ 08:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0