-18 grader

Nu kan iaf ingen gnälla över att inte vintern kommit, -18 grader!!!
Kan inte minnas när det var så kallt här hemma i Stockholm sist? Kul tycker jag. :)
Även om jag inte kommit iväg för att åka lite skidor så har jag hittat en annan vintersport som är mäkta rolig.
Dessutom behöver man bara gå några meter ner från ytterdörren ner till stranden.
Ja, för där finns isen, blank och fin.
Så skönt att bara spänna på sig skenorna för att sen glida iväg, I löööv!
Dock har det ju kommit som ett litet snötäcke på själva isen vilket gör det hela till en liten större utmaning..."håller isen?...håller den inte?....håller den?...håller den inte?..."
Tur is-dubbarna och ispiggen varit med. Än så länge är isen toktjock, no danger.

Jag bestämde mig iaf för att ploga upp en liten isbana här utanför. Det tog lite tid så jag var klar lagom till solen gått ner.


När jag åkte där fram och tillbaka med min plog började fantasitankarna sticka iväg...i vanlig ordning ;)
Jag kom på en grym affärside´.
"Markoolios skidskobana".

Föstår ni vad det skulle kunna locka ungar? Affärside? oh yes, haha.
Morkoolios egna skridskobana under snötäckta palmer.
Jag kan sitta i kassan. "Nä, nä 20 kr.....så ja, tack å välkomna att stiga på isen."
Ha ha, viktigpetter va?

Fast nä...jag håller nog banan för mig själv, blir bäst så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0