"Träningstagen" dvs motion..

Inte alla som har förmånen att hoppa i vattnet direkt utanfö dörren. Jag har den turen och är mäkta glad över det. Numera kan jag inte göra så mkt annan motion än simning. Att simma är skönt då man känner sig lite lättare men ändå får jobba lite. Lite lömskt är det ändå när man tror att man orkar mer än vid en promenad bara för att man blir lite lättare i vattnet. För oj, vad slut man blir efteråt trots ett par enstaka längor.

Som sagt, jag simmar här i havet och båtar åker förbi här titt som tätt så att parera vågor är ju något man lärt sig...eller parera? nja, jag vet inte om vi ska kalla det parera, snarare plöja vågen kanske. Man guppar ganska bra då dem åker förbi här och jisus vad gungig i huvudet man blir efter simturen då man väl är uppe på land.
Skön känsla men lite obehaglig dessutom.

Kör även mina rörlighetsövningar med mina pet-flaskor samt min stretch, mer än så blir det inte.
Min motion kanske låter mkt i vissas öron men tro mig, allt går i slomo och väldigt lugnt.

Mina "vikter".

Körde dem helt fyllda förut men som sagt, man får trappa ner så nu är jag på hälften.

Till och med biceps blir lite trötta ändå. :)


Bara skönt å känna att man får använda kroppen liten. Dock går jag snart in i en en period där att ta sig från punkt A till punkt B får räcka. Min kropp säger till mig mer och mer att coola ner och viljan att "träna" börjar konstigt nog också avta. Bara till att lyssna.

Drar till Gotland på Söndag så jag har även hunnit packa och tog nyss ut en kaka ur ugnen som jag ska ta med ut till ut till Mörkö imorn, för jag hinner med en snabbvisit där ute innan.
Ser rätt god ut ;)

Det är en biggarå-kaka, ingen aning om hur den smakar?
Men med lite glass eller grädde till kan man nog inte misslyckas med ett bakverk :D

Betygsätter imorn.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh syns vi på lördag dag?

kramisa fasterix

2010-07-08 @ 21:15:50
Postat av: Anonym

Japp det gör vi. Glömde meddela fille. Men ja, jag kommer!:) Kramar

2010-07-08 @ 22:05:33
Postat av: Anonym

mmmmm....nice!!!!

fasterix

2010-07-08 @ 22:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0