Inte det ena...

..så det andra.
Är jag inte i kylen och länsar den på choklad så kan jag inte hålla tätt vid nysningar.
Jag gnäller inte, jag bara talar om vad jag upplever och vad som överraskar mig gång på gång under denna tid.
Allt detta som händer under min graviditet är verkligen nya...och faktiskt rätt roliga erfarenheter.
Jag hade aldrig trott att jag vid 26 års ålder skulle bli tvungen att sno ett bälte över höften för att den ska kunna orka bära mina steg och inte falla isär. Eller, att jag skulle behöva en sittkudde med ring i mitten där svanskotan blir avlastad för att den är ond och mina sittben ömmar. Eller, att jag behöver fotinlägg i skorna med ett avlastningshål för hälbenet för att jag börjar belasta fel och bli tung bak på hälen. Eller, att jag måste ha stödstrumpor som går upp till knäna för att vaderna krampar. Är det inte bara gamla tanter och farbröder som ska behöva såna här hjälpmedel? Nej, även såna som jag :) 


För visso är jag som sagt gravid och dessa atteraljer tillkommer pga detta, men ändå, lite kul är det.
Jag kommer vara mer än förbredd på att bli gammal och jag kommer stå med öppna armar och ta imot hjälpmedel då krämpor börjar banka på dörren. Dock verkar det mesta redan finnas hemma. Kommer kännas tryggt. Bara att leta i "gammael-lådan" (som jag kommer döpa den till) ute i förrådet sen vid behov.
Lika bra att införskaffa en rullator på en gång så är man fullkittad. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0