Landet igen.

Igår åkte vi ut till Mörkö för att hälsa på mina päron och käka middag med dem nere på sjökrogen.
Vi hade beräknat att komma iväg från Värmdö vid 12-tiden på dagen för att komma ut till Mörkö runt 14.00. Våran beräknade ankomsttid blev våren avgångstid..alltid.
Det blev dessutom en krånglig bilfärd ut.
Marko skulle raka av sig håret på söder så jag satt kvar i bilen och slog i hjäl tiden med lite virkning.

Inte helt klar, men snart.

Bilen lämnade han på...trodde han..dock var inte motorn igång utan bara tänningen, så vad hände?
Jo batteriet dog.
Som tur var fick vi snabb hjälp och kom iväg precis då vi borde för att hinna med färjan. När vi precis tagit oss ut från stan skriker Marko "F-n, vad trött jag blir på mig själv!". Då har han glömt mobilen på frisörsalongen..det var bara att vända..
Vi hann iaf med färjan trots allt.

Vi åkte ifrån de mörka molnen som tätnade på över Stockholm stad och kom ut till det här..
Jag var tvungen att ta en promenad.
 



Efter promenaden var det bara att svida om och traska ner till restaurangen för att där avsmaka en utsökt 3-rätters.

Jag och Marko


Fina mamsen och papsen..

Ingen av oss tycker att kameran gör oss rättvisa...bara så ni vet. Å det är faktiskt sant. :)

Hjortfilen var grym!


Mycket nöjda och belåtna skulle vi traska hem men först tog mamma och Marko en sväng om till dansbandet som spela uppe på bistron.


Som grädde på moset.
Kvällssolen tog priset.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tack för en trevlig helg,maten den var fantastisk./Kram

2010-06-21 @ 08:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0