Inspiration!

Ja, nu jäklar har jag funnit inspiration till tusen. Har typ sjuhundraåttioelva projekt på g. Nu börjar det bli så mkt jag vill och har möjlighet till att göra att jag inte riktigt vet vart jag ska börja.. Men snart så har jag tråklat ut en ände där jag kan sätta igång, och vänta ska ni få se :)

Dagen har varit riktigt lugn då vi inte har så mkt på jobbet under denna vecka. Det är ju sportlov serrni så då förflyttar sig ALLA saltisbor till Åre för att åka skidor med sina familjer. Helt sjukt. Men att jobba i saltis är som att säsongsjobba på mallis typ. Helt plötsligt är alla borta eller så är alla där? Jättekonstigt.

Jag och Marko var och tränade vilket gick över förväntningarna bra, för MIN del, marko var ihärdig som vanligt....känns som riktigt ombytta roller nu. Han har till och med börjat tänka på vad han stoppar i munnen. Han har börjat insett att bra kosthållning och lite motion ger resultat. Både formen och styrkan börjar ta sig.

Nu klarar han dips på egen hand, impad? japp!

Efter träning blir man rätt urlakad och hungern kryper inpå. Hur som så ska mat i kistan efter träning. Vi åkte till ett lunchställe här intill. Dagens skulle vara Pytt med rödbetor, "gott" tänkte vi.
Jag kan sätta 1000 spänn på att den pytten stått i värmeskåp sen 7 på morgonen. Jisus va torr!! Varje tugga man tog fatsnade i gomen. Potatisen och morötterna var som russin och köttet var som små tegelbitar, förutom korvbitarna, dem var som överkokt pasta. Marko klaga och fick in en kasslergratäng istället som var mkt bättre. Som tur var hade jag kompletterat med en god räkmacka i förväg (var sjukt sugen på räkor) så jag klarade mig trots rutten mat på tallriken. Nä, fy för skåpvärmd mat.
Tackar vet jag hembakat. :)


Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0