Gravid

Nu har man kommit en bra bit in i den långa 9 månaders processen..och tro mig, nu börjar det kännas, på riktigt.
Värk i rygg, ljumskar, ond kissblåsa och utspänt skinn är bara några bitar jag få uppleva.
Från att ha gått och trott att jag inte skulle bli så mycket större så small det plötsligt bara till.
Hoppla, några kilo tyngre och några positioner mindre rörlig.
Hur ska detta sluta?!
Trots alla skavanker som dyker upp på löpande spår mår jag mentalt mkt bra.
Ännu bättre mådde jag efter att ha varit på den första Profylaxkurs-dagen idag med Andrea.
Hon fick mig (även marko tror jag :) att känna sig trygg och lugn inför vad som komma skall.
Vi fick köra lite avslappning och prova på den omtalade andningen..rätt svårt trots allt.
Nu är det bara att öva, öva, öva.

Behöver ni bra verktyg och tankesätt att ta med er in i förlossningssalen, Kontakta Andrea på Prima donna.
Det kommer vara värt det. Till och med jag som alltid varit lite emot sånt där "gå-in-i-sig-själv-grejer" och liknande tror på riktigt efter bara ett tillfälle att det här är något riktigt bra.

Give it a try!
Till Andrea hittar ni via länken här nedan.
http://www.primadonnaprofylax.se/Primadonna/profylaxkursen.html

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha haaaa andningen, den ja...den glömde jag när det var dax....

jag pustade ut ut ut och lite in igen.....ha haaaa allt man gått igenom på profylaxkursen var som borblåst....fokus låg på att bebben SKA UT!

och man får skrika och bete sig i förlossningsögonblicket!

Kramisar från fasterix



mysigt inlägg!

2010-05-19 @ 11:03:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0