Kramp..

Spänner och krampar från höfter ner i vaderna ut i foten..
Känns riktigt spänt.
Därför får jag nu köra övningar som underlättar just detta.
Här får ni en första övning som är bra under en graviditet, både ur förebyggande syfte men även då man redan har problem med ömmande underben.
Inte så roligt övning kanske men behövlig..

Tåhävningar.

Försök hitta en liten upphöjning som du ställer dig på med hälarna utanför underlaget.
Här står jag på en liten fotpall och håller i mig i en stång som stöd. Är man inte på ett gym som jag går en vägg alldeless utmärkt att hålla balansen vid.


Sänk hälarna/flexa fotlederna så långt ner mot underlaget som möjligt..

När du är i bottenläget trycker du dig så högt upp som möjligt på tå och känner hur det spänner till i vaden.
Upprepa 10-30ggr beronde på hur pass spänt det känns i vaderna.


Denna övning är mycket bra för att få igång blodflödet ner till just vaderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0