The´Vs Kaffe?

Mycket märkligt hur smak och tycke kan förändrads i olika delar av livet, som tex nu.
Har aldig varit en finsmakare eller stordrickare av kaffe, snarare pinat i mig en halv kopp för att intala mig själv eller spela "duktig" inför andra; att nu är man vuxen och borde övergå från saft, mjölk och the´till fikat.

The´däremot har varit min stora passion. Det är inte bara gott och doftar härligt, det innehåller ju även så många olika bra nyttigheter och dessutom kan man välja på miljarders olika smaker å vill man så kan man avstå koffeinet som bla de svarta, gröna och vita theérna innehåller.



Men nu, nu under gravtiden ser jag inte ens åt theérnas håll, näsan dras mot en bubblande kaffebryggare i närheten och det smakar ju sååå ljuvligt gott. What!? Rent av älskar eftersmaken..
Medans de flesta får avsmak från kaffet och mer eller mindre spyr av bara doften under graviditeten så riktigt njuter jag av lite extra koffein och av en klunk nybryggt gott kaffe.



Kaffet har tagit ett steg in i mitt liv (iaf någon kopp då och då) och jag får äntligen börja känna mig lite vuxen under fikastunderna :) Kul.


Kommentarer
Postat av: Anonym

mmmmm.....kaffe har har en såååå speciell doft...spelar ingen roll om man mår dåligt eller.......så är kaffe....ALLTID KAFFE!...

shit...en drog?! men underbart gott...mmmmm........

tokigheter mitt i graviditieten!

kramisar fasterix!

2010-05-06 @ 22:34:14
Postat av: Jessica

Mmm, morgonkoppen smkar ljuvligt ;) Nu promenad!

2010-05-07 @ 08:04:18
Postat av: Mysan

Kaffe,kaffe....:-) du och ja...

2010-05-07 @ 10:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0