Fruktstund..

..har guld i mun :)
Mellan Moas matkomor har jag hunnit vara ute lite i fruktparadiset. Har ju nämnt tidigare att mina föräldrar har väldens bästa frukt och bär-trädgård. Det finns rabarber, vinbär (svarta, röda, vita), päron, hallon, plommon, äpplen av alla dess slag och körsbär. I dessa tider är det främst äpplen, päron, och plommon som hägrar. Jag plockade pås-vis. Så skönt att bara strosa omkring och välja och vraka bland ekologisk och närproducerad (kan man säga;) frukt utanför ytterdörren.
Jag kunde i lugn och ro gå och tänka för mig själv; "Hmm...vart ska jag börja...ska jag ta den...nä..den kanske....nä...men den e fin...ja...fast...eller..jo"

Marko gick och åt direkt från träden, tog en tugga, tog en ny sort, tog en tugga, tog en ny, tog en tugga, provade ny frukt...slutade i magknip.
Hur som helst fick jag ihop en del, massa härliga höstfärger och gott smakade alltihop.





Undrar ja vad jag ska göra med all denna frukt.
Den som väntar får se ;)

Kommentarer
Postat av: Mysan

Men himmel vad vackert och gott det ser ut. Har ju ännu inte kunnat ta mig ut för att få skörda lite ja me:-) kanske kan få några äpplen av dig?;-)



Saknar er! Puss!!!

2010-09-12 @ 21:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0