Höstdagar

Njut alla, njut!!
Solen skiner, det fläktar härligt och det är riktigt frisk luft!
Det är dagar som dessa som det är förbannat skönt att komma ut och promenera, jag njuter, moa njuter, ni njuter väl?

Idag var vi ute i över en timme och knata, jag (hjärnan) svämmade över av endorfiner medan kroppen inte alls var så lika nöjd... tyvärr sa den till lite för sent bara... svårt att avbryta en promenad då man kommit halvvägs och ända vägen tillbaka är samma väg... Så, nu sitter man med smärta i bäcken och fogar igen, men just nu känns det värt det ,notera just nu... :)

ONOFF har varit här och spelat in ett program med Marko hela dagen.
Det är samma program som Carolina Gynning gör reklam för med Simon och Thomas (designerserna) på tv4. Det kommer visas på webben här framöver.

Medan han har aggerat framför kameran har jag varit och gjort utredningar på sviter från mjölkstockningen. Jag och boobsen är inte riktigt överrens ännu.. Men det ska bli bättre säger man. Tålamod, tålamod tålamod.. Har även varit på efterkontrollen som många gör efter 6-12v efter förlossningen. Det har knappt gått 5v för min del men man ville kolla upp den lite tidigare då det varit lite sisådär efter att man fick plocka bort moderkakan.
Jag läkte fint, snabbare än normal så det var ju positivt. Undersökningen gick snabbt och smärtfritt. Det jag mest såg framemot var kontroll av magmusklerna och bäckenbotten... Men nä, det kolla hon inte... Hon trodde att jag var i mkt god form redan men ville inte göra den kontrollen redan nu... kanske lika bra ändå då hon (och även jag) vet, att får jag klartecken så drar jag igång med träningen lite för tidigt då inte alla organ hittat tillbaka till ursprungsplatsen. Svårt det där med att vänta ut tiden faktiskt när suget är stort. 
Längtar efter att få köra slut på musklerna, få känna träningsvärk i kroppen och få dem där härliga kickarna av pigg-adrenalin. Jag får sukta vidare ett tag till, för vad är 4v lixom? ;) Nada. Kan ju inte bli bättre än mkt bra i slutändan ändå. :)
Nöjer mig med mina gummiband och Pilatesboll-övningar så länge för att i första hand stabilisera upp den djupgående nedre magmuskulaturen och bäckenbotten. PRIO ETT!

Kommer framövrigt lägga ut lite övningar som jag kör.
Dessa är bra för såväl nyförlösta men även också för dig som behöver stärka bålen.
Håll till godo.

Kommentarer
Postat av: Sandhra

Hej igen.. Du gör helt rätt i att kolla upp ifall ngt inte känns ok.. I mitt fall så satte de ju igång mig för mild havandeskapsförgiftning och fick ta ut moderkakan med våld , tom barnmorskan bad om ursäkt för deras våld men det var lite kritiskt ett tag där då jag förlorade flera liter blod på ngn min i vilket fall som helst så tittade bm på den och sa att den såg hel och fin ut men så var inte fallet. När jag under nästkommande två mån ifrågasatte bm om man verkligen skulle ha så ont och blöda så mkt och det var helt normalt fick jag till svar. Två veckor senare när jag skulle gå o lägga mig så började jag känna ngt rinna och upptäckte att det dels var blod och att det inte slutade heller.. Ilfart till akuten i Skövde vilket tar ca 45 min ( bor mitt ute på varaslätten) och ständig kontakt med ssk på SOS .. Visade sig bara väldigt mkt moderkaka kvar?! Så det blev akutoperation och då tänkte man ju att äntligen är allt löst och ok... Mm säkert, ringde tbx o frågade om det skulle göra så ont efter op och ja då det kunde det göra... Skitsnack , en vecka senare "ramlade" det ur en stoor bit moderkaka till !!! Vidrigt äckligt och förbannad ringde jag gyn igen som skrattade o sa att det var nog bara koagulerat blod! Hmm jag har haft min mens i 23 år ( är 34 nu) och vet hur det ser ut... Efter måånga påtryckningar och mkt tjat så visade det sig att jag iaf hade rätt!!! Blev visst en novell här men syftet till alla som läser detta är att lita på dig själv och ditt sinne, du känner din kropp bäst och ta inte ett nej om det inte känns ok .. Nu är det 3 mån och 17 dagar sedan daniella kom och jag mår fortfarande inte ok och kanske kunde infektioner och antibiotikakurer skippats om de bara hade lyssnat lite ist för att tro att man är en hönsig nybliven förstföderska :-(.

2010-09-29 @ 19:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0