syskonkärlek

Väl känt har Moa två bröder. Hundarna Nisse och Hugo.
Det har även varit en omställning i deras liv då lilla Moa kom till världen.
Hugo har länge gått omkring och sett fundersam ut när vi går och bär på hans lillasyster, pratar med henne precis som vi pratar med/till honom..med en sån där "puttinutt-röst".
Varför gör man det egentligen? det är ju inte direkt så att djur och små bebisar och barn förstår oss bättre bara för att vi prata bebisspråk..haha, ja ja, rätt kul ändå. :)

När Moa skriker lägger Hugo huvudet så där frågande på sne´och undrar vad som står på, Nisse däremot sneglar lite surt upp på oss och vänder snabbt ryggen till då han fått ögonkontakt. Det där med att ge dåligt samvete är han ganska bra på. Man kan riktigt läsa hans tankar och höra hur han fnyser "Jaha, nu är det någon annan som går före mig helt plötsligt...det är tydligen inte störst (äldst) går först som gäller här längre minsan...pft.."

Han börjar dock mjukna upp lite, han måste bara få ta allt i sin takt. Han kommer närmre och närmre för var dag.
Hugo, han har tagit Moa till sitt hjärta.
Där Moa sover, sover Hugo..dock alltid med ena ögat halvt på glänt-det kan ju hända något som man inte får missa. :)

Där han ligger och vaktar håller han hennes hand.

Syskonkärlek finns bevisligen även mellan människa och djur.

Kommentarer
Postat av: Skånetösen

Vilka sötnosar! :)

Vill även passa på att tacka för alla delikata recept som du lägger upp här i bloggen.

Kram

2010-09-20 @ 21:50:47
Postat av: Sandhra

Visst är djur underbara :-). Mina katter och speciellt min äldsta på 15 år vaktar på vår Daniella hela tiden. Han ligger runt henne och lägger sin tass försiktigt bredvid henne med klorna åt andra hållet för att inte skada henne och så fort hon gråter sitter han bredvid och buttar på henne <3 Dom är så kloka och förstår så himla bra :-) vill även passa på att tacka för en intressant läsning här och passa på att fråga om ditt bästa tips på hur jag blir av med "fläbbet" på magen nu efter graviditeten ? Gick upp totalt 5 kg och ner 15 så nu e vikten 66 på 174 cm vilket är ok men vill ha platt mage igen och avskyr sit-ups så finns det ngt bättre knep så tar jag gärna emot det :-) kram

2010-09-20 @ 22:11:33
Postat av: Jessica

Hej Sandhra! Kul att du gillar bloggen! Det är lättare att ge tips och råd via mail. Så skriv gärna till mig på [email protected] istället så löser vi det där. :)//Jessica

2010-09-20 @ 22:50:44
Postat av: mamma

Sååå söta goa småttingar. Syns på lördag. Kram

2010-09-21 @ 09:12:19
Postat av: Theres

Åh vad gulligt! :) Jag undrar samma sak som Sandhra så kan du inte skriva ett inlägg om det? Det skulle jag verkligen uppskatta! :)

2010-09-21 @ 17:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0