Jaha ja!

Nu vet jag vart alla mammor håller till. Dem är och promenerar i Gustavsberg, likt som jag gjorde igår.
När det mest är promenader som fortf gäller för min del så måste man försöka hitta lite nya vägar att gå. Skogsvägarna här hemma skulle jag nog kunna gå med förbunda ögon utan att gå fel eller köra vagnen i diket. Gick den så gott som i sömnen X antal ggr under min 4 månaders deffperiod varenda morgon innan jobbet för drygt 1 år sen. Då var det bara jag och älgarna som var vakna och tog oss igenom morgondiset.
Så därför är det skönt med lite miljöombyte.
Jag har gått på mödravården i Gustavsberg i snart 1 års tid men aldrig tagit mig tid att utforska området. När jag ändå var där igår och lämnade in lite prover på labbet drog jag och Moa ut på en liten sightseeing i nya vagnen.

När jag såg bilden här ovan blev jag varse om att oj oj vad rosa vi är :) Jag som sa innan Moa kom att vi inte alls skulle ha så mkt rosa grejer bara för att det är en tjej...eller hur...nu klär till och med jag mig själv i rosa (lila).

A ja, tillbaka till Gustavsbergsnacket. Herre min skapare vad fint det är i Gustavsberg! Jag gick som i en sagovärld bland alla de söta villorna och stora herrgårdarna.

Det här huset fick mig att stanna till. Helt byggt i tegel med små fina detaljer, ett riktigt hans- och greta-hus. Grinden gjorde ju dessutom sitt.

Promenadstråken var helt fantastiska så jag förstår varför man släpar hit barnvagnen och strosar omkring.
 
Att dem dessutom går längst med hamnen/vattnet gjorde ju inte mig mindre glad.
Härligt!

Hit kommer jag garanterat gå flera gånger. Måste bara ta med mig framhjulen som är en size större. De små framhjulen som nu är på levde sitt eget liv på grusvägarna och stackars moa skumpade omkring hej vilt inne i sitt lilla skyffe.
Så, till nästa gång, stora hjul på!

Kommentarer
Postat av: sara

Ja det är såå fint där du promenerar , där har jag ofta gått med min lilla kille , har du gått rakt fram förbi det där huset ...det är nån slinga man kan gå jätte fin väg , speciellt nu på hösten =)

2010-09-30 @ 18:10:38
Postat av: Cornelia

Så gullgit hus! Underbart med härliga promenader i underbart höstväder.

2010-10-04 @ 14:41:49
URL: http://coco.wblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0