Challenge "step by step" v4

Nu är vi en tredjedel in i utmaningen och som vanligt kämpar Hanna på.
Dock har bacillerna angripit, så hon har blivit sängliggande de senaste 2 dagarna vilket innebär att vi inte kunnat träffas idag för mätning och tester. Därför skjuter vi på det i hopp om att hon snart är på benen igen.

Bacillerna har däremot inte tagit så hårt fäste att hon inte kunnat skriva sin veckodagbok, så här kommer den.

Dagbok V4

Måndag: Jaha, inne på vecka 4 och allt känns superbra! Jag e pigg som bara den och kör så hårt jag bara kan. Efter en ledig helg var det dags att ta sig till jobbet med långpass som vanligt! Fick kommentarer på jobbet, har tydligen smalnat av synbart i ansiktet, jomenvisst! Det blir tydligen så när man inte setts på 3 dar J Tackar och bockar! Körde prommis imorse som vanligt, lite slirigt och kallt, men det gick bra J

Tisdag: Jobbdag igen! Hinner inte nåt mer än prommis på morgonen, men den går strålande! Känner mig mer motiverad och piggare på jobbet trots bristen på sömn på senaste. Maten funkar fint, har bra planering med matlådor och allt flyter på!

Onsdag: Å då kan man tycka att det borde va min lediga dag, men icke! Hade kurs ett par timmar på jobbet å sen ledig resten av dan. Bokat simning med syrran på kvällen så jag startade morgonen med styrketräningen istället. Kändes himla bra att kära styrka på morgonen faktiskt, hade mer energi och go än när jag kör den på kvällen. Kunde pusha mig riktigt ordentligt och fick ordentlig puls och svettades sjukt mycket! Märker så pass mycket nu att jag kortar ner pauserna i steppen, verkar ju onödigt att ta paus när man istället kan köra på och pressa sig lite extra! Så jag kör på. Kvällssimningen var hur skön som helst, 30 längder i ett kör, sen fick ljumsken stretchas lite innan vi fortsatte med ett högre tempo de sista 10. Försökte köra race de sista två men det var för mkt folk i vägen så vi fick bryta efter hälften. Men fan vad skillnad jag märker där också! Inte alls jobbigt längre och jag ska gå upp till 60 längder nästa vecka tänkte jag. Lika bra att köra! Har hört att det e bra med motion J

Torsdag: Ledig igen!! Sov till 9, hur skönt som helst!!!! Hade bestämt träff med syrran på friskis, skulle köra ett skivstångspass. Väl framme så hade vi visst kollat fel dag och fick ta ett medeljympapass istället. Men F*****N vad jobbigt det var! Enklare koreografi den här gången så jag kunde hänga med och köra på ordentligt. Vilket resulterade i att jag inte kunde gå på eftermiddagen. Ajajajaj, mina stackars ben hade jag mer än kört sönder. Skrattade dock gott när jag försökte ta mig nedför trappan till tvättstugan. Kom inte ens ut på en promenad utan letade fram linimentet på kvällen och försökte massera och stretcha mina ömmande lår lite istället. Ska lägga mig tidigt så jag kan köra hårt på morgonpromenaden imorrn. Tjoho!  Men fortfarande är jag inte helt game på alla styrkeövningar vi kör på ett pass, men jag blir starkare och starkare och tycker nu att det är kul trots att jag vet att det är jobbigt. Så jag ska försöka gå minst en gång i veckan, på kortveckorna kommer det definitivt bli fler pass än så! Jag är otroligt glad och förvånad över mig själv att jag kan köra på trots att jag inte e i så bra form ännu. Sen är det otroligt sporrande att ha en syster att träna med. Hon kan ju peppa mig som ingen annan kan och jag blir glad och stolt när hon berömmer mig efter passen J Sen att hon gärna hänger med å simmar ”min motion” e ju hur kul som helst!

Fredag: Åh, träningsvärken från hell…. Suck! Har inte sovit så mkt i natt trots att jag drog på bra med liniment innan sänggåendet.. Hart varit svårt att vända sig och hitta en skön ställning. Men jag får ju skylla mig själv, hahahaha.. Jaja, släpade mig ut i regnet med träningsvärken från hell. Satte på mig ett par extra cykelbyxor under träningsbrallorna så jag inte skulle bli kall. Det gick över förväntan! Kunde trampa på bra och kände knappt av mina ömmande ben. Men givetvis fick det ju inte fortsätta så länge till. Det va nåt satans megapucko som varken hade ratt eller broms på sin bil och drog stans största vattenpöl över hela mig. GAAAAHHHHH!!!! Jag kan berätta att vattnet inte var mer än knappt 1 grad skulle jag tro. Svor högt å skrek efter bilen, men utan medkänsla körde fanskapet glatt vidare. Hade nu dryga halva prommisen kvar å kände redan hur låren stelnade till fortare än fortast. Sita halvan var blöt, tung och satans kall. Slängde mig in i duschen å duschade varmt och länge när jag kom hem. Frukost, stretching och liniment på vardagsrumsgolvet och nu e jag nog redo för min arbetsdag på 11 timmar. Ser såååå framemot att gå i 11 timmar. Hahahaha. Vad e det man säger, vill man va fin får man lida pin!

Lördag: Jaha, vaknade förkyld som bara den och kände mig febrig.. Hoppar över morgonprommisen och hoppas att jag kommer igång under dan så kan jag köra en kvällsträning istället. Ska i vanlig ordning till jobbet och slava. Skulle verkligen vilja va ledig den här helgen, men icke! Trött seg och förkyld, känner mig nästan lika gnällig som en kille. Suck! Har inte tid att bli sjukis. Jaja, bara att ta det helt enkelt. Iväg till jobb, tjolahopp! Gav upp jobbandet på eftermiddagen, inget kul att gå där med feber L. Hem å vila!!

Söndag: Sjukis alltså.. känner mig så sänkt. Men nu blir det bara vila och drick mycket vatten. Nyser hela tiden, vilket är otroligt jobbigt. Sover till å från och försöker vila. Typiskt att det skulle bli så här. När man känner sig pigg, fräsch och bättre i kroppen än på flera år så blir man sjuk. Jag skyller på den där volvon som dränkte mig, det måste vara hans/hennes fel. Jaja, hemma å vila med bästa kurrsällskapet tills man blir bra igen. Det är i alla fall två som är glada över att jag är sjuk, alltid nåt! Kör hårt!

Ny vecka, nya möjligheter/jessica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0