Helggott

Tänkte bjuda på lite mattips till helgen.
Riktigt goda köttfärsbiffar inbakade med fetaost och soltorkade tomater tillsammans med morotsstavar.
Detta gjorde jag förra helgen.
Yummi.


Biffar
500g nötfärs
1ägg
0,5 dl mjölk
0,5dl grädde
1msk senap
salt peppar
Färsk hackad basilika

Blanda allt och forma till biffar.

Innehåll
1 paket fetaost
hackade soltorkade tomater

Peta in tomater och ost i mitten av biffen.
Stek en yta runt om biffen i smör, lägg på smord form/plåt tillsammans med morotsstavar runt om.
(Innan stavarna läggs på plåten blandade jag dem med en skvätt olivolja, salt och peppar.)

Sätt ugnen på 200g och låt allt stekas i ca 20 min. T ut biffarna och lägg upp på fat och sätt folie på, låt morötterna ligga kvar, rör om.
Kör morötterna i skyn som bildats från biffarna i ytterligare 5-10min.
Ta ut och häll morötter och sky över biffarna.
Servera med sallad och ev kokt potatis eller mos.
Ett gott bröd till är aldrig fel!

Smaklig måltd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0