Nej nej nej....

...inge mera snö!!
Sitter och kollar ut på snön som faller och jag vill bara att det ska vara vår...NU!
Det var så mkt lättrae på Gran Canaria. Inget bråk med bylsiga vinterklder och händer som måste täckas, speciellt då man  som moa har behov av att suga på dem när varken napp eller tumme duger. Vagnen var det bara att ta med sig och ha skruttan sittandes i, och hon var nöjd, bara hon fick vara med. Man behövde ingen tidpress pga av kyla, inte heller brottas med snö eller is under skorna.
Ja ni hör, jag längtar tillbaka till bart underlag och lite varmare klimat.
Så, tillbaka till resan...

Under våran lilla Canarievistelse med en början av diverse omställningar och trötthet var vi trots allt dagen efter ankomst mkt glada och nöjda med ortens och hotellets utbud.



Resan i sig bestod av mkt skratt och riktig familjär känsla. Vi är ju en familj nu, på riktigt. :)

Skratten har haglat i omgångar, tur man har samma humor.

Trots bebis har vi hunnit med några pingismatcher medan moa har roat sig i skuggan på sidan om med sina leksaker, fantastiskt!

I pingis servar man var 3:dje gång. Alltså 3, 6, 9, 12....osv till 21.
När vi ligger på serve 9-12 är det mina servar. Jag har slagit nr 11 och hävdar då bestämt att jag har en serve kvar då Marko lagt beslag på pingisbollen.
Han stirrar allvarligt på mig och på fullaste allvar rabblar han (tror han..) 3:ans gångertabell "Nähe, 3, 6, 9, 11, det är min serve!"
Jag står dubbelvikt av skratt och försöker få fram att 9 följs av 12 och inte 11.
Det blir ingen hjälp av pappa med Moas matteläxor..

En annan dag var vi och käka lunch med lillbabs.

Moa var halvglad..
Under lunchen fick jag mig en känga då jag frågar Marko med svenskt  uttal vad "musakaala" betyder på menyn. Förstod ganska snabbt att det var finska termer som gällde...Marko tyckte det vr jättefestligt att jag läste det som ett svenskt ord..Kan vara en födel om man läser den svenska menyn och inte den finska...ja ja. Jag hävdade dock att dem hade skrivit fel språk på fel sida... :)

Vi har då det vid tillfälle har funnits tid över till lite vila på rummet (då moa har tagit en nap) irriterat oss över att vi glömde ta med boxen av säsong 8 av "24". Vid varje tillfälle har vi sneglat på varandra, låtit tysnaden tala för sig själv för att sen släppa komentarerna... "Nu hade det varit PERFEKT med ett avsnitt av 24"...."24 skulle suttit ganska bra nu.." "tänk om vi hade haft 24 med oss nu...", varje komentar har följts upp av ett asgarv...just för att det var så fruiktansvärt skrattretande att vi glömt ta med boxen. Istället har vi fått välja på "gran hermano" (spanska big brother) eller ett tyskt dubbat "vänner"-avsnitt där läpparna går i osynk... Lustigt det där med att tyskarna verkar ha "rätt" till halva tvutbudet på alla världens länders tvkanaler på sitt språk. Vad är det för fel med text kan man undra?

På vårat hotellområde fanns det gigantiska kaktusar planterade. Från ingenstans utbrister Marko "hur mkt får jag om jag hoppar in i den där kaktusen?"

Jag fick sån sjukt kul syn framför mig att jag även här skrattade mig till tårar.

Det bästa skrattet på hela vecka var iaf då Moa ger ifrån sig sitt första asgarv åt mig då jag nyss kommit ur duschen. Jag står upp och nervänd med huvudet och torkar håret och utan att tänka slänger jag upp håret och gör ett blåsljud framför henne, och det var roligt tyckte fröken vilket även ledde till att vi grät av skratt.


Några år har vi nog allt förlängt livet med :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ni är så himla bra!!!

2011-01-25 @ 21:16:19
Postat av: Therese

Åh vad skönt ni verkar ha haft det! Jäklar vad brun du är på sista bilden, Jessica! Liiite avis! Själv är man genomskinlig...

Moa är såå söt! Ser så nöjd ut (okej utom på en viss bild... Haha!) Första bilden: "Japp, här är jag och mina päron! Chillar lite på playan, vettu! Niiiice!"

2011-01-26 @ 08:26:09
Postat av: faster cc

håller me dig; tack nu räcker det med snö o kyla :(



fiiina bilder, goa-moa...så gullig :)



kramar ♥

2011-01-26 @ 08:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0