Nytt försök..

Först blev det inget inlägg i förrgår för att det helt enkelt inte fanns tid...hur mkt jag än försökte, likadant var det igår MEN då kämpade jag med ett inlägg sent på kvällen och precis då jag skulle trycka "publicera" dog dator***.. Så, vi gör ett nytt försök, en sammanfattning av gårdagen. Klev upp 07.00 då Moa låg och jollrade friskt i sängen och inte alls ville vila ögonlocken en sekund till, upp förbereda fulle samtidigt som jag vek tvätt, tvättade och plockade in disk från kvällen innan. En snabb sväng på gymmet, hämta sushi (blivit frälst i det), hem äta, duscha, fixa Och mata Moa, packa bilen och raka vägen mot Ikea för att möta upp syster. En kaffe och kanelbulle (om den Bullen får kallas bulle vill säga..) i entrén i väntan på resten av sällskapet i form av Marko och Phille. Avprickningen på listan gick förvånadsvärt smärtfritt ända tills vi kom till slutdestinationen, dvs "plocka-själv-lagret" där ingenting låg på sin plats eller var tilfälligt slut. Såklart. Vi åkte därifrån med en garderob till lillskruttan som var huvudtinget, dock i annat utseende än tänkt. Ikea följdes upp av en fika inne på Ica maxi innan storhandling. Hem mata Moa, laga mat, lyssna på svärande marko och phille som efter tre timmar inte inte får ihop garderoben. Då tålamodet sina hörde man: "Det är fel på den här, dem har lagt i fel delar". Syster Malin går dit, vänder på en bräda och vips var plötsligt problemet löst. Fniss. Garderoben blev stående oklar.. Godnatt. Imorse skruvade jag dit det man inte hunnit med. Dörrar, backar,stänger och om-montering av botten till övre delen av garderoben.. By the way,det tog mig allt som allt max 32 min ;) Godnatt

Kommentarer
Postat av: Therese

Haha! Ikeas grejer kräver en tjejs hjärna... ;-)

2011-01-29 @ 10:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0