En pärla..

Vänner är viktigt för mig och dem bör tas om hand och uppmärksammas.
Vad vore vi utan vänner? Ensamma skulle jag vilja säga.
Vänner ska värnas och tillbringas tid med trots att familjeliv och Jobb tar upp stor del av våra liv. Om det så bara blir en gång i veckan, månaden eller en gång om året så får vi inte åsidosätta och glömma bort våra vänner.
Det finns bra vänner, sen finns det riktiga vänner, vänner som varar för livet ut, de vännerna är inte många men  de finns i vått och torrt.

Det finns starka tjejer- kvinnor- flickor, men sen finns det också starka brudar, brudar är coola, såna som inte går att placera i något fack för att dem bara är. Dem är varken för mkt eller för lite på något plan utan helt lagom på alla sätt och vis.

En av mina vänner är just ett sånt fenomen, en cool brud.
Hon är morsa till 2 små guldklimpar, sliter som ensam brud på ett mansdominerat arbete, hon är chef, say no more ;). Det här är en brud med skin på näsan, som står extremt stadigt och jordnära på sina (långa;) ben, alltid glad, positiv, flexibel, ödmjuk, givmild, snygg, rolig, omtänksam, går sin egen väg, tycker, tänker och är sådär karismatiskt självsäker och riktigt stark som få. Stark mentalt. För visso är hon stark även fysiskt men att vara stark i psyket är dessdå svårare och något som gemeneman borde träna på att bli bättre på.
Hon ställer alltid upp för allt och alla.
Hur hon får sina 24 timmar på dygnet att räcka till åt både FAMILJ, JOBB, FRITID OCH VÄNNER är en gåta för mig, men hon kan, hon vill och ser till att fixa det.
Det här är en brud som tar tillvara på varenda liten minut av sitt liv, minst sagt.

Lina, du är en pärla som borde dammas av och poleras upp lite oftare. ;)
Du är en fin pärla, en pärla som glänser och en pärla jag tänker behålla i min lilla hjärteask, bara så du vet.
Du är min vän, en sann vän.


<3 <3

Kommentarer
Postat av: Anita

Fina tankar och vackert sagt::))

2011-03-05 @ 18:55:14
Postat av: Lina

<3 <3 <3



Är så fantastiskt glad att du finns.

Tack snälla för idag, vi kan inte sluta prata om världens bästa Moa

2011-03-05 @ 19:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0