Maraton

Man säger säger att ett löpar-maraton åstadkommer en riktigt sliten och utpumpad kropp..
Jag ska en vacker dag snöra på mig löparpjucken och kuta ett maraton. Dvs När jag kan gå som om jag inte skitit på mig längre, kan sitta och nysa, skratta och hosta utan att det känns som om jag ska gå sönder. Jag kommer skutta fram, tralla mig igenom hela loppet på 4,2mil.
Orkar jag under en kraftansträngning på 10 timmar som det tog att föda ut lilla Moa att hålla fokus och vara med i matchen trots 3 dygns backning på sömn innan själva inskrivningen så skulle jag lätt kunna skratta mig igenom ett "ordenary" maratonlopp. Jag har redan avverkat minst det dubbla, som sagt, 10 timmar, utan paus.

Jag är nu inne på fjärde dagen med ömhet i hela kroppen, å jag menar verkligen öm i HELA kroppen. Ska aldrig mer gnälla över att ett träningpass är jobbigt eller att träningsvärk gör ont.
När man tagit sig igenom en förlossning kan man få gnälla över ömma muskler och trött kropp, då vet man vad en utmattad kropp innebär. Ingen prestation i hela världen kan efterlikna en förlossnings kraftansträngning. Det finns lixom ingen återvändo, man MÅSTE fullfölja tiden ut, och man gör det på nån underlig överPOWER.

Jag kan varken sitta eller gå, inte hosta, inte snyta mig och inte heller skratta pga sånt som hör till en förlossning.. Ja, en liten människa har passerat ut där... hur fan nu det gick till egentligen? men ut kom hon.
Jag kan inte heller andas djupt då heeeela ryggen är "in big" träningsvärk.
Halsen är torr och svider efter att operationsslangen varit ner där på besök.
Brösten är söndersugna då Moa inte gör annat än äter..
Jag är blek som få pga sömnbrist på drygt 4 dygn som jag inte hunnit...och inte heller lär hinna ta igen.
Jag har blåmärke under hakan efter förlossningen då jag hängde med huvudet över sängkanten,man tar som sagt i med allt på/i hela kroppen. Tydligen även en kroppsdel som hakan ;)
Idag vet jag att Allt går bara man vill, så, skulle jag springa ett maraton å få kramp eller bryta foten eller så på vägen förstår ni väl att jag skulle åla, kräla, dra mig in i mål.
Förlossningen är ett faktum att INGENTING är omöjligt.
Alla efterhandskrämpor känns som en fis i rymden då denna lilla krabat ligger här intill..
Jag frågar mig fortf, Vart kom lilla miraklet Moa ifrån?




Kommentarer
Postat av: mormor

Söta lilla Moa, tänk att du äntigen har kommit till oss. Så söt. Vi kommer imorgon. Kram kram

2010-08-29 @ 20:26:40
Postat av: Anna

Varför operationsslang i halsen? Tillstötte det problem under förlossningen???

2010-08-29 @ 21:41:14
Postat av: Sara

Grattis till söta lilla Moa! :)

2010-08-30 @ 08:02:48
Postat av: Anna Lynxan

Underbar blogg! Önskar er all lycka till med raringen <3 Mvh Anna

2010-08-30 @ 10:39:19
Postat av: Anonym

Det verkar som du haft en tuff förlossning krya på dig

2010-08-30 @ 14:00:17
Postat av: EmmaVättö

Åh så underbart söt hon är :) , önskar er all lycka i världen. Hälsa M. Kram

2010-08-30 @ 15:56:28
URL: http://emmavattoo.blogg.se/
Postat av: sarah

sötaste Moa, längtar tills man får se den lilla flickan :)

2010-08-30 @ 16:46:32
Postat av: Erika E

Grattis till den lilla söta tjejen!:) hoppas att du snart återhämtar dig. kram

2010-08-30 @ 17:19:26
Postat av: Sus

Hej



Grattis till underverket!

Har själv fyra stycken. Jag är också instruktör och jag instruerar i boxercise och step-up för närvarande. Nu har man legat på latsidan hela sommaren pga att man inte varit hemma och nu kör man igång igen med höststarten och vad får man då? Jo förkylning! Men det ska nog räta till sig!



Grattis ännu en gång till sötisen!



Kram Sus

2010-08-30 @ 19:48:55
URL: http://sus68.blogspot.com
Postat av: Ss

Hej igen. Passar på att tipsa dig om amningsnapp när du får ont av att hon suger för hårt lr mkt. Hjälpte mig massor för det gör ju bra ont i längden :-(. Plus att smörja in med bröstmjölken efter varje amning ( även bra när hon blir röd i rumpan ). Meda har det bästa märket o det finns på babyproffsen bl.a. :-)

2010-09-01 @ 22:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0