Snökaos

Idag är det snökaos ute vilket innebär att jag och Moa får ta oss en innedag med mys.
Vi kommer nog njuta i fulla drag i vanlig ordning dagen lång ( som inte alls kommer kännas lång...för varje dag frågar jag mig själv samma sak,vart tog den här dagen vägen?!), vi kommer jollra tillsammans lite på golvet, träna vändningar, titta lite på fiskarna i akvariumet, Moa tar en nap och jag hinner städa och plocka lite och sen fortsätter vi nog på mitt och systers julbak som blev av här om dagen.
Sisters.


Det blev lite experiment med lussebullar och kolor.

Jag tyckte kolorna blev bra och bullarna helt ok (inte fantsktiskt men gott, har gjort bättre..), medans vissa andra inte tyckte det alls....nämner inga namn ;) 

Moa var med och baka, men tyckte väl att det var så där halvkul verkar det som..


Lovade dock denna person som gnällde över vanliga lussebullar att jag skulle göra riktigt hederliga saftiga goda lussebullar också. Så dagen till ära står nu en ljuvlugt doftande deg på jäsning.



Återkommer om några timmar med resultat.


Kommentarer
Postat av: Anita

vanliga lussebullar det blir väl med

½ kg madelmassa och ½ kg smör mellan. oj oj oj så goda!!

2010-12-16 @ 13:31:44
Postat av: jessica

hehe..

2010-12-16 @ 13:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0