Starka Tahikvinnor..

ja, idag vaknade jag upp med en smärta som liknar träningsvärk. Dock har jag inte tränat...utan fått massage.
Igår klockan 16.00 hade jag en avtalad tid för 60mins nacke-axlar och ryggmassage i Nacka forum.
Jag var i ovanlighetens skull ute i mycket god tid så jag strosa omkring lite i en av alla tusentals affärer som gallerian består av. Å snacka om att fynda! Och vips var tiden ute. Innan jag sprang på massagestället med andan i halsen oh med påsar slängandes runt omkring mig var ja, på de två minuter som kvarstod tills dess att jag skulle vara på plats, tvungen att stoppa folk för att fråga om vägen,. Som tur var låg stället (som i själva verket var ett spa) precis runt hörnet.
När jag stod utanför lokalen började jag förundrande se mig omkring ifall jag verkligen hade kommit rätt?! Jag hade kommit in i en liten mysig butik..trodde jag. För vart jag än såg mig om så var väggarna klädda med olika aromoljor i flaskor och väldoftande tesorter. Jag möttes av en väldigt gästvänlig kvinna med thiländskt påbrå som stod bakom disken.
Jag gick trevande in och sa "Jag har ett presentkort här på  en massage...tror jag ?"
Javisst! sa kvinnan och tog min jacka och alla mina påsar med fynden..




Därefter öppnade hon upp skynket bakom receptionen. Där möttes man av en sjukt mysig miljö med tokinspiration av thiland. Jag blev placerad i en av korgmöblerna för att sedan få fylla i en liten hälsokontrollslapp samtidigt som jag blev serverad ett gott the. I bakgrunden kunde man lyssna till harmonisk, avlappnande och rogivande musik. Till det hördes ljud från stenstatyn med det porlande vattnet rinnandes nerför en bit bort. Kändes precis som om man kommit till en helt annan plats på jorden.
Nyss sprang jag som en tok kors och tvärs över hela köpcentret invirad i alla påsar jag gick och släpade på. Och nu, nu satt jag helt plötsligt i en bambuskottsmiljö med dunkelt ljus och skön musik och blev servad!?
Vad var det som hände? :) jag ska ju bara ha en massage..
När alla papper var ifyllda började det gå in för mig att jag faktiskt var på ett spa och inte på någon traditionell massagebehandling...
En liten Thaikvinna kom ut ur ett rum med en bricka. På den stod fyra olika massageoljeflaskor som man skulle få lukta på för att sedan välja sin favorit. Jag valde den som doftade eucalyptus, riktigt gott luktade den.
Därefter blev jag visad mitt rum...eller ska man säga hotellrum? jisus.
När man öppnade dörren möttes man av en stor säng, vilket var en massagebänk. På den låg en ihopvikt handuk, en morgonrock och ett litet paket med nya underkläder...what!?

Den lilla kvinnan förklarade på en VISKANDE  engelska (kändes som att vi var på ett bibliotek) att jag skulle ta mig en dusch och skrubba mig ordentligt för att sedan låta massageoljan som hon skulle massera med få sjunka in i huden och få värka. Hela rummet kändes så personligt. På handfatet låg en borste, en hårfön, flera olika hudlotions osv.
Efter en snabbdusch knackade det på dörren. Kvinnan kom in med brickan med min utvalda olja och tillbehör.

Att så små kvinnor som hon har så mycket power och styrka är helt otroligt.
Under min hälsopappersifyllning fick man även kryssa i om man önskade lätt medel eller fast massage. Jag hade valt fast....bad misstake. För det värsta jag vet är när en massör i princip kliar en på ryggen...nä, det går bort.

Den lilla kvinnan satte sig gränsle över min rygg för att, SJÄLVKLART, kunna erbjuda mig den fasta massagen som jag så gärna ville ha... Nu snacka vi inte fasta handrörelser, nej nej här borrades armbågar och knytnävar in under skulderblad och krossade typ 10 olika knuter på vägens gång. Hon märkte att jag imellanåt flämtade till och frågade (läs viskade)
" -ok? "
"yes yes"
svarade jag. Innerst inne ville jag bara skrika "en gång till och jag kastar av dig!" :)
Jag brukar kunna tåla rätt mycket smärta men det här var nog det plågsammaste jag varit med om på länge (då hon var på de ömma ställena). Det blev mentalt jobbigt då hon utförde en och samma rörelse allt ifrån 3-7ggr. Å hade hon hittat ett ställe som gjorde så f-bannat ont började man nedräkningen...1..2...3...4..ahh..5.., ja ni hajjar.
Dock är jag mäkta glad över att jag höll ut för OJ vad välbehövligt det var, även om jag hade känslan av att ha blivit överkörd av en ångvält efteråt..

Väl ute i väntrummet igen väntade åter en kopp välgörande the och några exotiska frukter på mig.
Precis då jag smuttat klart på mitt the hör jag hur min mobil skriker på mig ute i jackan...

Happ, dax att återvända till verkligheten..
Tuff shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0