Vart tog den söta lilla flickan vägen?..

...ingen som vet ingen som vet?
Jopp, jag vet!
För här är jag ;)
Dock inte så söt på detta kort med bångstyrigt hår efter en varm dusch. Ser ut som rena hej kom och hjälp mig själv med alla lockar som lever sitt egna liv i kaluffsen.
Ja, dessutom med denna nya frojla (frisyr) som jag skaffat mig, kort i nacken och lite sluttande framtill.
Den är riktigt snyggt då den är tillfixad iaf :D En söndag som denna så får lockarna "fri tid" :)


Jag ska krypa till korset..Jag skäms.
När skrev jag sist?..

woops.. alldeles fööör länge sedan ser jag.
Vad ska jag skylla på denna gång då? hmm..
Nä, finns nog inget att skylla på alls mer än att jag haft det jäkligt hektiskt med framförallt jobb men även med uppdyk, middagar, planeringar, företag och träning m.m.
Men nu, nu ska jag ta tag i bloggandet igen och skärpa mig, promice!

I fredags efter en lång dag på jobbet, städning och massor med matlagning kom Lina och Classe på middg,
riktigt trevligt!
Middagen blev en topp tre.
Dock fick jag underhålla våra kära gäster en snabbis medan Marko var tvungen att åka in till direktsändningen av lets dance för att medverka i typ 1min. Han och Tobbe trollkarl skulle introducera folket för att talang börjar nästa fredag. Sen slängde han sig in i en taxi hem igen för att fortsätta våran middag... sjukt? Ehh, ja.
Ena sekunden sitter han vid middagsbordet och i andra så är han och pratar i tv, lustigt.

Efter att alla var mätta och belåtna spelade vi ett sällskapsspel vid namn galenpanna. Ni som inte provat det, testa! sjukt roligt. Man sätter två kort i panna där ena kortet  avslöjar en plats och den andra en känd person. Sen ska man med hjälp av olika regler gissa sig fram till vem man är och vart man befinner sig. Classe utklassa oss andra. Bra jobbat!
Marko och Lina blev lite oense kring färgen "pur pur", är det lila eller röd?
På en ordbeskrivning av Markos person som var "rödluvan" sa lina "en pur pur hatt"...vilket fick marko heeeelt att tappa spåret till vem det var han hade i pannan. När han väl klurade ut vem det var utbrast han: "Men kom igen Lina, pur pur är väl ändå inte rött?" Haha.
Efter god mat, dryck och roligt spel höll Marko och Classe på att somna, så runt 00.30 lättade de trevliga två härifrån.
Mycket trevlig kväll som garanterat kommer göras om, kul!

Igår gjorde jag mitt sista uppdyk, fy fan vad kallt det var, igen.
Både mamma, pappa och Marko kom och skulle åskåda oss plaska i havet.
När vi slutligen skulle göra sista övningen och den avgörande, frågar dykläraren "vem ska börja, vem fryser mest?"
Jag var snabb och ivrig och skrek högt "JAG!", vilket även alla andra på land hade hört, woopsi.
Fast va fan, jag frös ju som ett asplöv skakar..?..vibrerar..?..rör sig..?..eller ja..ni hajjar.

Övningen gick ut på att man skulle ta sig ner på botten där man skulle få klartecken från läraren som följde med ner.
Då skulle man ta ett djupt andetag från regulatorn och sedan simma långsamt upp till ytan genom en utandning med lätet "iiiiiii". När man väl tagit sig till ytan skulle man trampa vatten tills dess att läraren skrek "du är godkänd".
Därefter skulle man släppa viktbältet man hade runt midjan för att sedan blåsa upp BCD:n (mao flytvästen) manuellt tills dess att man flöt.
Det gick bra och jag blev godkänd.

I väntan på att läraren dök ner efter viktbältet låg jag och huttra på ytan och då,
då plötsligt har marko mage att vråla "Är du klar nu?".
Jag kontrade snabbt  "vadå, fryser DU eller?"
Jag fick svar på tal "JAAA".
Skitgubbe, tänkte jag :D

Senare på kvällen åkte Marko och spelade poker medans jag hade middag med min familj och Mysan.
En riktigt skön och avslappnade kväll och bra avslutning på denna helg.

Now I´m back in bussines :)


See you!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för en super trevlig och fantastisk god middag! Det blir inte lätt att toppa men nästa gång är det våran tura att göra ett försök.

Angående diskutionen om purpru så kommer här ett utdrag från Wikipedia "Purpur är en rödviolett färg...." vad ska man säga nog borde han kunna fatta purpru hatt;)



Vad kul att få komma hit och läsa lite igen det gillar jag.



Kram Lina

2009-03-29 @ 19:18:26
Postat av: mor

Tack för en trevlig kväll och god middag.Att du klarade av att dyka det andra dyket då du frös så, kul att allt gick bra och att allt är klart nu. Nästa gång blir det dyk i varmare vatten. Kram mor

2009-03-29 @ 22:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0