Vila vila vila....

Ja, det är vad jag hela tiden blir rekommenderad till att göra just nu.
"Det väntas ett ansträngade maratonlopp för dig snart, så sug i dig mkt näring och vätska, samt vila!" Det sa barnmorskan till mig idag.

Innan vi påbörjade undersökning av mage, hjärtljud och prover sa hon till mig att vid nästa besök skulle vi skriva ihop lite tankar, önskningar och funderingar kring själva förlossningen.
Då undersökningen var igång sa hon ganska snabbt "Vi skriver den idag istället".
"Jaha ja, det gör vi?" var min tanke.

Måtten var de samma som förra gången men då har också magen sjunkit en del så det var bra.

Skiljer 5 dagar mellan dessa bilder, sjuk skillnad på höjd. Det läskiga var att jag verkligen kände då den tog "hissen" ner :)
 
Hjärtljuden var klara och fina. Proverna var som dem skulle. Huvudet låg fortf neråt, dock lite lite ruckbart vilket det tydligen var förra gången också men den ligger där den ligger. Huggen jag ibland känner mellan benen är tydligen tecken på att huvudet stöter sig allt längre och längre ner...ja, så det håller väl på att sätta sig kan man väl säga :)

Alla symptom som jag samlat på mig under den senaste veckan tyder på att det är när nu, kan hända när som. Min barnmorska ville väl inte/vågade inte riktigt säga, men så som hon pratade till mig lät det inte allt för långt borta nu...
Hon avslutade vårat möte med "Ses vi inte vid nästa tillfälle så vet jag varför, då behöver du inte ringa om du inte kommer".
Jag log och förstod vad hon menade.
Det var mkt "kod"snack idag ;)

Det här kanske betyder något?...Den kröp upp på mitt finger och bara satt där...sen flög den iväg..hmm?

Imorn V 37, bara 3 v kvar...eller så blir det 5v om jag går över..eller 2v...eller..
Vi ser. :)

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Lycka tiiiill nu!!! Jag följer och hejjar på dig här ska du veta :) Kramar

2010-08-05 @ 20:53:50
Postat av: faster cc

åh va spännande...snart e bebben här :)



kramar i massor



ps. vi syns väl den 21:a?

2010-08-06 @ 09:11:15
Postat av: jessica

Absolut ses vi då!! :)

2010-08-06 @ 11:27:07
Postat av: Anonym

Spännande, man ser att magen har ändrat form...Lycka till!

Bamse kramar från fasterix

2010-08-07 @ 16:50:29
Postat av: jessica

Ohh vad mysigt. Inte långt kvar nu, lycka till! Kram

2010-08-07 @ 17:09:57
URL: http://enannandelavmig.blogg.se/
Postat av: Anita

hej va roligt att se att du har fått en stor bebbemage å va ni ska vänta det är jättehärligt att föda barn vi ses den 21 på Ulrik med bebbe inne eller utanför lycka till kram Anita E W S-baden

2010-08-08 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0