ikea-harv...

Dagens mission..
Åk inte till ikea höggravid!
Jag tror ju nån stans att jag inte är höggravid...eller va fan vet jag? Jag åkte dit iaf med en baktanke om att enbart handla på mig lite smågrejer till barnrummet, men smått blev enormt.
Som vanligt råkar jag kliva in i varuhus då det är som mest nedsänkta priser, mao REA.
Ok, byrån som jag fick med mig hem var planerad men inte den där 2meters och 2 ton tunga bokhyllan som fortf ligger i bilen för att jag inte kan lyfta ur den :(


Hur fick jag in den i bilen och ut den från facket i hyllan på ikea då? 
Jo för det första hade jag fullt sjå att få vagnen i rätt riktning dit jag skulle, och som väl känt är vägen till diverse plan lång på ikea. Hjulen är bångstyriga och mina magmuskler är=noll!
Väl framme vid rätt hylla och fack ser jag detta gigantiska paket som det är tänkt att JAG ska föra över till min vagn.... By the way hade jag ju inte planerat allt för stora ting på min vagn och därav en ordenary kundvagn..
Hur som så kände jag lite lätt på paketet. Lyfta paket=föda barn, jag sket i det.
Van att kunna klara det mesta själv ( framförallt att bära saker ) står jag där och känner mig som ett fån och
söker hjälp med blicken. Fick syn på en ur personalen, dock hängde halva paketet utanför då vi lagt i der och jag kunde knappt rubba vagnen...
Byta vagn, till en sån platt paketvagn.
Fråga en kund om överföring av paket till ny vagn, perfekt.
Vidare till nästa hylla och byrå, hälften så långt paket men dubbelt så tjockt....betyder alltså att det är på ett ungefär lika tungt som förra..japp! rätt tänkt. Knacka nästa kund på axeln.
Allt är sedan äntligen lastat och jag står och bekymrar mig i betalkön över hur fasen jag ska få in allt jag skådar på vagnen i bilen utan hjälp..dessutom spöregnade det. Betalar och kommer ut till bilen. Tur som jag har lutar vagnen lite uppåt vilket gör att jag bara behöver lyfta ena änden av paketen för att sen hala in f*n-skapet.

Vad förvånad man kan bli ibland då allt helt plötsligt gick mkt lättare än man tänkt :) Gu så glad jag blev.
MEN-nu sitter jag här och suktar efter att få skruva i mina hyllor... :( Får vänta tills nån utan mage kommer hit och kan hjälpa mig.

Nu är jag trött.
Ska vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0