Händelserik midsommar..

Nu har jag äntligen börjat hämta mig efter allt fix och don till självaste midsommar.
En midsommar som jag sent kommer glömma.

Vi var 15st som firade ihop, både släkt och vänner.
Runt 11-tiden på förmiddagen dök min mor, far ,faster Carina och hennes man Ludde upp med båten som dem kuskat med ända från trosa. Strax därefter trillade de flesta andra in.

Lite mingel. Faster Carina, syster, Lina-fina och Papsen.


Lunchen var beräknad att äga rum runt kl 13.00  men då varken ägg eller potatis var fixat strax innan så blev det lite förskjutet..as usually..så vi hann med lite sol och bad innan dess. :)


Alla tyckte silllunch-buffen smaka prima efter badet.


Jag Marko och My gillade tyckte det var mumsigt.


Efter lunchen var det dax för tipspromenad som var 5-kampens första gren, den gick bra för de flesta förutom mitt lag.. MEN! Här ska poängteras att jag var inte med och gick då det var jag som fixat frågorna så jag hade inget med reslutatet att göra...pappa? :)

Efter lite tårta och kaffe riggades båten med vattenskidor och ringar till båten. Jag Marko, Classe och pappa hoppade i båten. Här börjar allt. Jag tror mig bryta tån då den på något konstigt sätt hamnar invikt under mig eller så sparkar jag i den mot båtstolen då jag är på väg ner i båten. Har brutit tår förr så jag kände igen känslan. Idag tror jag dock bara att det var en rejäl stukning då jag nu börjar kunna böja lite lätt på den lila-blå. 
Hur som så var My den första att inta skidorna. Försök två var hon uppe och åkte som ett riktigt proffs.


Efter My var det min fasters man Luddes tur...50+...20 i huvudet..
"Jag startar på en skida" skriker han.
Vi i båten insisterar, så två skidor blev det.

Jag och pappa i båten.


Ludde vill iaf starta från bryggan vilket blir ett tokdyk rakt ner mot vattenytan under första försöket...det vi inte vet samtidigt som Ludde ropar att han vill testa igen men den här gången från vattnet är att han har sträckt ena baksida lår.

På bryggan står en del av gänget och åskådar..även en del av hundarna..


Försök 2 går ungefär som försök ett..upp..å så ner.
Han ska promt göra ett sista och tredje försök som till en början ser ut att gå bra, men, skidorna är alldeless för brett isär och skär i starten ut åt var sitt håll. Ena ljumsken och andra baksida lår får sig här även dom en ordentlig törn..
Ludde blir sängliggande med värktabletter ett tag..
Dagen efter var ingen vacker syn..blå-svart längst med hela ena låret och värre kom det att bli..
Stackare. Hoppas allt gått bra.

"Fru" Ludde provade trots sin mans mindre lyckade tur på vattenskidorna även hon.
Såg ut som om hon inte gjort något annat. Alla starter var klockrena och tillslut hitta hon tekniken och åkte felfritt. Ett problem bara, kameran glömdes på land så bildbeviset föll bort. Men Carina, jag och alla andra vet att du klarade det med bravur, du var grym! Nästa gång tar jag med stativ och hela skiten på båten, lovar :)
Även om Carina lyckades bättre under själva turen på vattnet än sin andra hälft så slutade även hon sängliggande med foten i högläge framåt kvällen. Från ingenstans svulna fotf*n upp till en fotboll.
Familjen hudecek/Cromell höll varandra sällskap i båten under resten av kvällens sista timmar med diverse krämpor..
 
Syrran, Lina, Mikko och Mathilda åkte ringar. Trots krockar och flyg över vågor klarade alla sig helskinnade, tur.
5-kampen fortsatte med grenar som kast med boll i hink, spik i stubbe, luftgevär och få iväg ett spelkort så långt man kan.
Trots mitt lags katastrof-tipsrunda så jobbade vi oss starkt upp till en 3-dje plats tätt efter lag Classe på 2:a plats och Mathildas lag i topp. Grattis.

Team Mikko gick det lite sämre för men dem var hyfsat glada iaf.


Efter alla aktiviteter var det dax för en mycket lyckad grillbuffe med grillspett, såser, sallad och hembakat bröd. Som grädde på moset avslutades kvällen med bastubad, kaffe, rabarberpaj och vaniljsås. Sen var de flesta redo för att sussa.

Lång dag, solig dag, rolig dag, harmonisk dag, händelserik dag...en helt fantstisk midsommardag!

Kommentarer
Postat av: faster cc

TACK TACK TACK för ALLT! VILKEN KALAS-HELG NI HADE ORDNAT. KAN INTE TACKA NOG...

MASSOR ME KRAMAR FR LUDDE & CARINA SAMT "GÅRDS-POLISEN O LUFFAR-FRANK" ;)

2010-06-28 @ 08:23:58
Postat av: mysan

stort tack för allt!! Underbar midsommar och precis som du skrev...händelserik;-)



Iiiinget konstigt alls!

pöss

2010-06-28 @ 11:57:55
Postat av: mamma

Tack Tack för allt, händelserik känns som det bara är "förnamnet" allt som hände. Så mycket skratt som det har varit, kommer inte ihåg när det vara så. Kram

2010-06-28 @ 17:23:57
Postat av: Lina

Tack för en fantastisk midsommar som ni hade fixat otroligit bra!



Tack snälla och vi ses snart!

Kram Kram

2010-06-29 @ 21:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0